دادگاه زورگیران متهم به محاربه و افساد فی الارض

۹ م دیماه ،

دادگاه رسیدگی به اتهامات چهار زورگیر که فیلم اقدامات مجرمانه آنان در فضای مجازی انتشار یافته بود صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در کیفرخواست، ۲ نفر از این سارقان به محاربه و افساد فی الارض از طریق سرقت مسلحانه و ایجاد رعب و هراس و دو نفر دیگر نیز به مشارکت در سرقت مسلحانه متهم شده اند.
علیرضا – م متولد ۶۸ و سابقه دار و همچنین محمد علی س- متولد ۷۱ بدون سابقه امروز به اتهام محاربه و افساد فی الارض محاکمه می شوند.
همچنین دو برادر به نام های (مهرداد – ب و میلاد – ب) به ترتیب متولدهای سال ۷۰ و ۶۸ به اتهام مشارکت در سرقت مسلحانه محاکمه خواهند شد.
متهمان در تاریخ ۱۱ آذر امسال به شاکی پرونده که به بانک مراجعه کرده بود ، پس از خروج از بانک حمله ور شدند و وی را خفت کردند.
اقرار متهمان و همچنین تصاویر دوربین فیلمبرداری که صحنه جرم را تصویر گرفته بود و نیز بازسازی صحنه جرم، حکایت از صحت اظهارات متهمان دارد.
این متهمان در این پرونده اقرار به چهار سرقت مسلحانه دیگر دارند که این پرونده ها مفتوح است.
متهمان به پزشکی قانونی اعزام شدند که اعلام شد از نظر روحی و روانی سالم می باشند.

همزمان با اغاز رسیدگی به این پرونده ، حجت الاسلام محمدعلی موحد رئیس دادگاه انقلاب گفت:از آن جا که محتویات این پرونده واضح و روشن است  در یکی دو جلسه به آن رسیدگی می گردد.
رئیس دادگاه انقلاب خطاب به قضات پرونده گفت:در رسیدگی به این پرونده ها توجه ویژه داشته باشید و با دقت و سرعت به آن رسیدگی کنید و اگر وکلا و یا متهمان به آن اعتراض کردند، این حق طبیعی آنهاست و به آن توجه کنید.
خبرنگاری از رئیس دادگاه پرسید آیا با دیوان عالی کشور دربارهٔ رسیدگی سریع این پرونده هماهنگی هایی صورت گرفته است یا خیر که پاسخ داد: خود به خود قانون این هماهنگی ها را تعیین کرده است و هر مرجعی وظیفه خاص خودش را دارد و قضات عالی نیز به وظیفه خود در حفظ حقوق مردم و امنیت مسلماً با دقت عمل خواهند کرد.

چندی قبل فیلمی دو دقیقه ‌ای در فضای مجازی انتشار یافت که در آن ۴ موتورسوار با قمه به مردی حمله کرده و پس از سرقت کیف، تلفن همراه و کت مالباخته وی را از ناحیه صورت مجروح کردند.


 

 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.