دادگستری تهران بدلیل ” کمبود قاضی” در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد

۱۱اردیبهشت،

حجت‌الاسلام منتظری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس دیوان عدالت اداری کشور با بیان اینکه دادگستری تهران در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد گفت: کمبود قاضی در دادگاه‌های تجدید‌نظر دادگستری تهران مسئله رنج‌آوری است چراکه فشار کار بالا سبب سلب آسایش قاضی و پایین آمدن بازده کاری وی می‌شود.

“حجت‌الاسلام محمد جعفرمنتظری” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با بیان اینکه کمبود قاضی در کل دستگاه قضایی کاملا محسوس است اظهار داشت: محدودیت‌های قوه قضاییه جهت جذب قاضی، متناسب با رشد پرونده‌ها و افزایش شعب نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با کمبود قاضی مواجهیم و از آنجاییکه باید در هر شعبه سه قاضی حضور داشته باشد، دو قاضی هر شعبه را اداره می‌کند.

حجت‌الاسلام منتظری با بیان اینکه دادگستری تهران در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد افزود: کمبود قاضی در دادگاه‌های تجدید‌نظر دادگستری تهران مسئله رنج‌آوری است چراکه فشار کار بالا سبب سلب آسایش قاضی و پایین آمدن بازده کاری وی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه قاضی در دیوان عدالت اداری می‌بایست سابقه ۱۵ سال کار قضایی داشته باشد گفت: از سال قبل با اقدامات مفید قوه قضاییه در راستای جذب قاضی تا حدودی این مشکل برطرف شده است لذا امیدواریم با برنامه‌های دستگاه قضا در سال‌های آتی دیگر با کمبود نیروی قاضی مواجه نباشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.