دارندگان مجوز استخراج رمز ارز برای واردات اقدام کنند

رییس کل بانک مرکزی گفت: کسانی که مجوز قانونی استخراج رمز ارز دارند، می‌توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات ارایه کنند.

دارندگان مجوز استخراج رمز ارز برای واردات اقدام کنند

به گزارش ممتاز نیوز، علی صالح آبادی رییس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت درباره تاخیرها در واریز وام ازدواج اظهار کرد: از زمانی که مدارک فرد تکمیل باشد حداکثر ظرف ده روز کاری باید وام به حساب فرد واریز شود و اگر بانکی این کار را نمی کند، حتما تخلف کرده است و باید به هیات انتظامی بانک مرکزی معرفی شود و خواهش دارم در مواردی که تخطی مشاهده می شود مردم به سامانه های ارتباطی بانک مرکزی اعلام کنند.

وی در پاسخ به این که در جلسه اخیر شورای پول و اعتبار موضوع نرخ سود بین بانکی را مطرح کردید، بحث نرخ سود سپرده بانکی چه شد؟ گفت: درباره سپرده‌های بانکی هنوز جمع‌بندی خاصی اتفاق نیفتاده است و هر وقت بررسی شود اطلاع رسانی می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف وقتی تورم جهانی اتفاق افتاد نرخ سود بانکی را اصلاح کردند و در کنترل تورم جهانی موثر هم بود. کشورهای اروپایی، آمریکا و حتی روسیه نرخ سودشان را اصلاح کردند. ما هم باید اینها را بررسی کنیم و در دست بررسی هم داریم.

وی درباره ثبت سفارش خارجی و تجارت خارجی با استفاده از رمز ارزها گفت: موضوع ثبت سفارش با استفاده از رمز ارزها اواخر سال گذشته بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شد و داراندگان رمز ارز که استخراج را قانونی انجام دهند، می توانند رمز ارز استخراجی خود را برای واردات ارایه کنند. رویه‌ این کار بین بانک مرکزی و وزارت صمت تفاهم شده است و الان در مرحله اجرا قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه از زمانی که نماد روبل و ریال در بازار توافقی تعریف شد میانگین روزانه حدود دو میلیون روبل در این بازار معامله شده است. البته اول کار است و در آینده نزدیک افزایش می یابد. هنوز موضوع ارز اربعین به جمع بندی نهایی نرسیده است. الان روی دینار عراق داریم کار می کنیم. امیدواریم بتوانیم زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم که امسال هم که هم وطنان به سفر اربعین مشرف می‌شوند، بتوانند از ارز دینار استفاده کنند. زیرساخت‌های آن در حال تهیه است و به موقع خود اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.