داروهای تبلیغ شده در ماهواره ها برای درمان اعتیاد مورد تایید نیست

‘ محمد باقر صابری زفرقندی ‘ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: داروهای مورد تایید وزارت بهداشت در شبکه درمان اعتیاد کشور موجود است و از سوی مراکز درمانی مجاز دولتی و خصوصی تحت نظر روانپزشک یا پزشک دوره دیده به بیمار تجویز می شود.

وی توضیح داد: به همان میزانی که مصرف دارو بدون مجوز درمانگر مجرب، برای سلامت جسمی و روانی افراد مضر بوده، ورود افراد فاقد صلاحیت به حوزه درمان نیز مخل بهبودی و سلامتی معتادان است.

صابری زفرقندی تاکید کرد که وزارت بهداشت باید به عنوان متولی درمان با این پدیده شوم که در کشور رو به افزایش است، مقابله کند و خوشبختانه با قانون جدید و آیین نامه اجرایی آن، دست وزارت بهداشت در این زمینه باز است.

وی به وجود یک میلیون و ۲۰۰ هزار معتاد در کشور اشاره کرد و گفت: بطور رسمی ۸۰۰ هزار نفر در کشور مصرف کننده تفننی مواد مخدر هستند.

این مقام مسوول در ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه درمان تضمینی برای اعتیاد ممکن است، افزود: اعتیاد یک بیماری مزمن و عود کننده است و درمان آن علاوه بر تجویز دارو، نیازمند مداخلات طولانی مدت روانی و اجتماعی از سوی تیم درمانگر است.

صابری زفرقندی درباره شربت تریاک، اظهار داشت: این شربت یکی از داروهای مورد مصرف برای درمان اعتیاد به مواد افیونی است و ارجحیتی به سایر داروها (متادون و بوپرنورفین) ندارد.

وی تاکید کرد: شربت تریاک با توجه به نوع و شیوه مصرف مواد افیونی از سوی پزشک تجویز می شود که جزیی از روند درمان اعتیاد است.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۰۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.