داروهای تولید داخلی با فناوری بالا بزودی معرفی می‌شوند

‘محمدرضا شانه ساز’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: برخی از این اقلام دارویی، داروهای هورمونی هستند که بسیار گران قیمت بوده و با فناوری بالا تولید شده اند.

وی، نام این داروها را اعلام نکرد و خاطرنشان کرد: نام این داروها توسط دکتر ‘مرضیه وحید دستجردی’ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود.

معاون داروی سازمان غذا و دارو یادآور شد: تولید دارو امسال در راستای نامگذاری سال ۹۱ سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‏ ی ایرانی گسترش یافته است.

شانه ساز اضافه کرد: برای حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید به داروهای تولید داخل و پزشکان اعتماد کرد و اطمینان داشته باشیم که این داروها با همان نظارت‌هایی که بر ورود داروهای خارجی اعمال می شود با نظارت و حساسیت بیشتری مورد تایید قرار گرفته و تا زمانی که به تایید نرسند وارد بازار نمی شوند.

وی همجنین گفت: با برنامه ریزی خوبی که از چند سال گذشته در زمینه واردات دارو در کشور انجام شد، این واردات تحت مدیریت صحیحی قرار گرفت به گونه‌ای که هر دارویی از خارج وارد می‌شود، بعد از مدتی همان دارو در کارخانه‌های داروسازی کشور به تولید می‌رسد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌های بزرگ داروسازی دنیا در ایران تحت لیسانس قرارداد دارند تا محصولات خود را در کشور ما تولید و عرضه کنند.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۳۴۸**۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۰۸۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.