داروی ایرانی در کاهش التهابات کرونا ساخته شد

داروی ایران‌ساخت با منشاء گیاهی به کاهش شاخص‌های التهابی در بیماری کرونا کمک کرد.

داروی ایرانی در کاهش التهابات کرونا ساخته شد

به گزارش ممتاز نیوز، غلامرضا امین مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان یاس دارو گفت: داروی پالمیناویر بهبوددهنده شاخص‌های التهابی در بیماران مبتلا به کرونا است که با استفاده از عصاره لیگنین زدایی شده برگ درخت نخل خرما عرضه شد.

داروی پالمیناویر دارای پشتوانه‌ای قوی از مطالعات بالینی در فازهای بالینی است و اکنون در داروخانه‌های کشور وجود دارد. این محصول هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی یا خارجی نداشته و برای اولین بار به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه شده است.

از آن‌جایی که محصول دارویی از منشا کاملا طبیعی است ایجاد کار در عرصه کشاورزی درخت خرما ، تهیه برگ، آماده سازی، خشک کردن، تمیز کردن و آسیاب کردن تا عصاره گیری و سپس فرمولاسیون و ساخت دارو  همگی مراحلی هستند که نیروی انسانی متخصص و غیر متخصص زیادی نیاز دارد. بنابراین برای متخصصان و نیروی انسانی بومی به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

نیاز تخمینی کشور به این محصول

با شیوع بیماری کرونا نیاز به این دارو بسیار بوده و چون دارو علاوه بر اثرگذاری در بهبودی سریع بیماران کرونا ، در برطرف کردن عوارض ناشی از بیماری کرونا خصوصا در برطرف کردن سرفه‌های خشک و درد بدن بسیار موثر بوده است؛ لذا از درخواست بالایی برخوردار شده است. داروهای دیگر تولید شده از جمله شربت هانی تیم، شربت جی – روپ ، رول موضعی پین مکس ، شربت پدی روپ ، محلول مینتونکس ، قطره آوناسین ، قطره آرومین نیز شرایط مشابه با داروی پالمیناویر دارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان یاس دارو با اشاره به کاهش اثرات التهابی کرونا و کاهش هزینه‌های بازیابی شرایط سلامت بیماران یادآور شد: ایجاد ارتباط مستقیم با کارگزاران تجارت دارویی در کشورهای دیگر و شناخت نحوه پذیرش و کسب مجوزهای لازم آن کشورها از اهم موضوعات موثر بر بازار صادرات است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.