داروی تالاسمی ایرانی بعد از جمع‌آوری، دوباره به بازار آمد

۲۱اردیبهشت،
ممتاز نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کیفیت داروی ایرانی تالاسمی کاملاً مورد تأیید وزارت بهداشت است و بعد از جمع آوری این دارو در سال قبل، دوباره مطالعات بالینی آن انجام شد و بعد از تأیید مجدد کیفیت و اثربخشی آن دوباره وارد بازار شد.

عباس حاجی آخوندی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: واردات داروی خارجی گرانقیمت دسفرال و توزیع سراسری آن برای بیماران تالاسمی در حالی که داروی ایرانی دسفوناک با کیفیت و قیمت مناسب در داخل تولید می‌شود، هیچ توجیهی ندارد.

وی گفت: سال قبل بیماران یک منطقه کشور در مورد اثربخشی این داروی ایرانی اعتراض داشتند در حالی که به جز این بیماران در شیراز، سایر بیماران در استانهای دیگر از جمله بابل، اهواز، اصفهان، تهران و دیگر مناطق کشور نسبت به کیفیت مناسب داروی ایرانی ابراز رضایت داشتند.

حاجی آخوندی افزود:‌ با وجود این وزارت بهداشت برای احترام به بیماران تالاسمی و با توجه به حساسیت نسبت به ایمنی داروها این داروی ایرانی را از بازار سراسر کشور جمع آوری کرد تا دوباره مراحل کارآزمایی بالینی روی این دارو انجام شود.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:‌ وزارت بهداشت نسبت به ایمنی داروها و برای صدور مجوز آنها سختگیری بسیاری دارد و همین سختگیری گاهی مورد اعتراض تولید کنندگان دارو در کشور است. با این حال شک کردیم که نکند کارآزمایی بالینی این دارو اشکال داشته باشد و دوباره از سال قبل مطالبات بالینی داروی تالاسمی ایرانی را انجام دادیم و مشخص شد که این دارو هیچ ایرادی ندارد و کاملاً مورد تأیید است.

وی اضافه کرد: مسئله سلامت مردم و بیماران برای وزارت بهداشت بالاترین اهمیت را دارد و اگر اعتراض‌ها منطقی باشد حتماً به آن رسیدگی می‌کنیم اما در مورد داروی تالاسمی ایرانی در حالی که این دارو با کیفیت مناسب و مورد تأیید وزارت بهداشت در کشور تولید می‌شود، نمی‌توانیم به واردات داروی گرانقیمت خارجی رجوع کنیم و چنین کاری توجیه ندارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.