داروی درمان زخم‌های مزمن در کشور ساخته شد

دانش > تحقیق‌و‌ تولید
محقق ایرانی دارویی برای درمان زخم‌های مزمن ساخت. با استفاده از این دارو سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود و به این ترتیب زخم‌های ناشی از بیماری‌هایی همچون دیابت توسط خود بدن ترمیم می‌شود

به گزارش ایرنا، خدابردی کلوی، سازنده این دارو اظهار داشت: این دارو با بازگرداندن نیروی از دست رفته، بدن را به وضعیت فیزیولوژیک اولیه باز می‌گرداند و این به معنای حفظ نیروی جوانی در ابعاد سیستماتیک است.

وی افزود: این دارو کاملا ایرانی است و با استفاده از آن زخم‌های مزمن بدن ترمیم می‌شود.

عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درمورد نحوه عملکرد این دارو گفت: در بیماری‌های مزمن مانند دیابت سیستم ایمنی بدن دچار نقص می‌شود به همین دلیل بدن نمی‌تواند زخم‌های ایجاد شده را به خودی خود درمان کند.

کلوی افزود: درصورت بروز زخم در بدن هرفرد سالم، سیستم ایمنی بدن آن را ترمیم می‌کند و این در حالی است که بدن افراد سالخورده و یا افراد دچار بیماری دیابت، قادر به درمان زخم‌ها نیست از این رو زخم به آهستگی گسترش می‌یابد تا جایی که گاهی زخم در بدن افراد دیابتی منجر به قطع انگشت‌ها و یا پاهای فرد بیمار می‌شود .

وی خاطرنشان کرد که این دارو با استفاده از گیاهان دارویی ساخته شده و قادر است سیستم ایمنی بدن را بازسازی کند. این دارو در ایران تولید وثبت پتنت (ثبت اختراع) نیز شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.