داروی مورد نیاز مبتلایان به ایدز در سال ۹۲ تامین شد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

با توجه به مشکلات دارویی کشور و کمبود دارو اداره ایدز وزارت بهداشت دارو های مورد نیاز مبتلایان به ایدز را برای سال ۹۲ تامین نموده است.

دکتر صداقت رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زنجیره تامین و تدارک دارو ی بیماران مبتلا به ایدز بر اساس اعلام نیاز معاونت بهداشت بر عهده سازمان غذا و دارو است که این سازمان دارو های تولید داخل و دارو هایی که وارد می نماید را در اختیار معاونت بهداشتی قرار می دهد و این معاونت هم در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار می هد تا آنها هم بین بیماران مبتلا به ایدز توزیع نمایند.

وی گفت: بیماران مبتلا به ‌HIV و ایدز به ۱۴ تا ۱۵ قلم دارو نیاز دارند که پنج قلم آن در داخل تولید و بقیه آن از خارج وارد کشور می گردد.

صداقت با بیان این که ما نیاز داروی این بیماران را معمولاً یک سال سریعتر پیش بینی می کنیم عنوان نمود: مقدار مورد نیاز را برای تامین به سازمان غذا و دارو  اعلام می کنیم تا این سازمان تمهیدات لازم برای تامین مواد اولیه دارو های تولید داخل و واردات دارو های خارجی را انجام دهد.

وی ادامه داد: ذخیره داروی مبتلایان به ایدز یک ساله است و ما برای دارو های مورد نیاز خود برای سال ۹۲ به سازمان غذا و دارو سفارش خرید دادیم که می توان اطمینان داد که در خصوص تامین دارو ی این مبتلایان برای سال ۹۲ هیچ مشکلی وجود ندارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.