دارو را براساس کدام قانون و معیار اخلاقی برملت ایران تحریم نموده‌اند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،
ممتاز نیوز :رییس کل سازمان نظام پزشکی با ارسال نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد از سکوت این سازمان نسبت به تحریم دارویی و پزشکی ایران از سوی کشورهای غربی و اروپایی با محوریت آمریکا، شدیدا انتقاد نمود.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ متن کامل این نامه به‌شرح زیر است:

همانطور که استحضار دارید، سازمان ملل متحد یک نهاد بین‌المللی مستقلی می‌باشد که با هدف برقراری صلح، امنیت و عدالت در میان کشورها و جلوگیری از جنگ، فقر و شکاف های ناعادلانه در جهان شکل گرفته است.

آنچه به این سازمان هویت و اعتبار می‌بخشد، حرکت در مسیر آرمان‌های انسانی و اخلاقی می‌باشد و آنچه این سازمان را از اعتبار ساقط می‌سازد آن است که به جای آنکه سازمانی به منظور ایجاد اتحاد و همدلی میان همهی ملت‌ها باشد، سازمانی تشریفاتی و تحت تسلط ابرقدرت‌های جهانی باشد که با پشتوانه اعتبار این سازمان ژست دموکراتیک و شعارهای صلح جویانه و مدافع حقوق بشر، در پی توجیه جنایت‌ها، جنگ افروزی‌ها، ماجراجویی‌ها، تحریم‌های غیرانسانی و ناعادلانه و غارت و چپاول منابع طبیعی و ملی کشورهای بی‌گناه باشد.

آقای بان کی مون!

اقدام غیرانسانی اخیر کشورهای غربی و اروپایی، با محوریت شرارت آمریکا، در خصوص تحریم اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به کشور ایران، بار دیگر پرده و نقاب از چهره‌های ظالمان و مستکبرین برداشت و مهر تأییدی بر این مدعا شد که انرژی صلح آمیز هسته‌ای ایران، تنها بهانه‌ای است به منظور غارت و هجمۀ غیرانسانی و ضدبشری بر مردم ایران و انقلاب اسلامی و مردمی آنان.

آری، انرژی صلح آمیز هسته‌ای به منظور تأمین انرژی نسل‌های امروز و فردا حق مسلم همهی ملت‌های جهان است و ملت ایران نیز برای دفاع از حقوق قانونی خویش تا آخر خواهد ایستاد و بها همهی تحریم‌های مالی و اقتصادی و نفتی را خواهد پرداخت و آنچه همواره عامل پیشرفت و ترقی ملت ایران چه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و چه اکنون بوده است، اعتماد به نفس، تکیه بر تولید ملی، تلاش در جهت خودکفایی و اراده راسخ ملت شریف ایران است.

 آقای مون!

سؤال اینجاست، براساس کدامین قانون و مجوز و بر مبنای کدامین معیار اخلاقی، دینی و انسانی قدرت‌های شیطانی و کشورهای مستکبر، دارو و نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی را بر روی کودکان و زنان و مردان یک ملت تحریم می‌کنند و سازمان مللی که جنابعالی در مسند ریاست آن تکیه زده‌اید سکوت اختیار می‌کند؟

سؤال دیگر این است، آیا سازمان مللی که شورای امنیت آن که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، حاوی ساختار و سازوکار غیرمنطقی و غیردموکراتیک و دیکتاتورمآبانه است خواهد توانست امنیت را برای ملت و مردم جهان به ارمغان بیاورد؟

سازمان ملل متحد بنا به جایگاه و اعتبار خویش در پاسداشت صلح جهانی، برقراری امنیت و دفاع از حقوق بشر می‌بایست در این شرایط، دغدغه های اصلی اش دفاع از حقوق مردم بی گناه و کودکان و مردان و زنانی باشد که سلامت آنان به خطر افتاده و نیازمند دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی می‌باشد، نه آنکه با سکوت بی معنا و غیرانسانی خود، مسیر را برای جنایتکاران و متجاوزان به حقوق انسانی ملت‌ها هموارتر سازد.

در پایان توجه جنابعالی را به یکی از اشعار گرانقدر استاد سعدی، شاعر بزرگ ایرانی که بر سر درب سازمان ملل نیز نقش گرفته است جلب می‌نمایم.

بنی آدم اعضای یک پیکرند

چو عضوی به درد آورد روزگار

که در آفرینش ز یک گوهراند

دگر عضوها را نماند قرار

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.