داریوش مهرجویی: دوست دارم فیلمی در حوزه دفاع مقدس بسازم

کارگردان فیلم سینمایی”هامون” درآستانه برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت و دفاع مقدس از تمایلش برای ساخت فیلمی درعرصه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، داریوش مهرجویی با اعلام این خبر افزود: تاکنون خیلی به فکر ساخت فیلم دفاع مقدسی و جنگی افتاده ام اما متن خوب ومطلوبی به دستم نرسیده که بتوانم روی آن کار کنم.
وی ادامه داد: از طرف سیمافیلم پیشنهادهای زیادی برای ساخت فیلم جنگی و دفاع مقدسی داشته ام اما تاکنون فرصتی برای ساخت فیلم در این حوزه به دلیل فقر فیلم نامه خوب در این زمینه  پیش نیامده است.
کارگردان فیلم های سینمایی”نارنجی پوش” و”هامون”،” اضافه کرد: به نظر من ژانر دفاع مقدس رشته ای از سینما است که تم خاصی را دنبال می کند اما به اعتقاد من آن چیزی که در این ژانر باعث ضعف میشود فقدان متون برجسته است. چراکه با عمق فلسفی اتفاقات دفاع مقدس می تواند به فیلم نامه های مطلوبی رسید.
گفتنی است داریوش مهرجویی سال گذشته با فیلم سینمایی”نارنجی پوش” جایزه بین المللی بین الادیان را در سی امین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری”سازمان سینمایی کشور و استانداری کرمان”با رویکرد “مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور” تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس” و “نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان”، “تحریم اقتصادی”، “دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی”، “مقاومت و بیداری اسلامی”، “مقابله با استکبار جهانی”، “تروریسم” و”صهیونیسم بین الملل” در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس از ۳ تا ۷ مهر به مرکزیت استان کرمان در ۶۴ منطقه مرزی در ۱۶ استان کشور و ۹ کشور جهان برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.