داریوش بزرگ با زن ظهر و ضد حالات آمد

۲۷م اسفند ،

این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای شامل یک پیش‌گفتار با عنوان رهبری است که در آن نویسنده سعی کرده است مفهوم و معانی رهبری را در جنبه‌های مختلف فلسفی و اجتماعی مورد بررسی قرار دهد و در ادامه در فصل‌هایی با نام‌های سریر پادشاه غصب شده است، فلات ایران قبل از سلطنت داریوش، در هم کوبیدن شورش‌ها، زندگی در امپراتوری هخامنشی، حکومت داریوش، دین در امپراتوری هخامنشی، طرح‌های ساختمانی داریوش، حمله به اسکوتیا و حمله به یونان، میراث داریوش را به شکلی شبه داستانی و با استناد به اسناد تاریخی از جمله کتیبه‌ها و کتاب‌های تاریخی روایت کند.

در یادداشت پشت جلد کتاب نیز آمده است: «داریوش اول در تاریخ جهان باستان تنها حکمرانی محسوب می‌شود که بینشی وسیع نسبت به امور امپراتوری داشت. شاهنشاهی هخامنشی تحت رهبری او رفته رفته به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین نیروی سیاسی و اقتصادی جهان آن روزگار بدل شد. او پس از آن‌که زیرکانه تاج و تخت را به دست آورد و شورش‌های مختلف را سرکوب کرد، به سامان‌دهی مجدد و اساسی اقوام ساکن فلات ایران پرداخت. سپس به پایه‌ریزی سیاست «مدارای دینی»، اصلاحات اقتصادی گسترده و نوعسی سیستم قانونی عادلانه پرداخت که نسل‌های بعدی در خاورمیانه و اروپا آن را به کار گرفتند. او تا زمان مرگش به سال ۴۸۶ ق. م. کل خاورمیانه را به قلمرو واحد دولتی پیشرو تبدیل کرده بود.»

کتاب «داریوش بزرگ» از سری مجموعه «رهبران جهان باستان» از سوی انتشار یافتنات ققنوس با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰ تومان راهی بازار کتاب شده است.

به گزارش ایسنا، مجموعه طنز «ضدحالات» نوشته سعید بیابانکی نیز انتشار یافت. این کتاب شامل یادداشت‌ها و داستان‌های طنز بیابانکی است. همچنین با بخش‌های دیگری به نام‌های «اندر حکایت شاعری»، «حافظ + من» و «سه شعر طنز» همراه است.

در شعر پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

شاعر نبوده‌ای که بدانی چه می‌کشم

از این دهان بی‌در و دربان گال‌وار

قسمت کنید پیرهمن خونی مرا

بین برادران غیورم حلال‌وار

آتش بگیر و مثل رفیقان خود بسوز

خواهی که روسیاه نمانی زغال‌وار

مجموعه طنز «ضدحالات» در ۱۱۴ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۵۰۰ تومان از سوی انتشار یافتنات مروارید به چاپ رسیده است.

همچنین رمان «زن ظهر» نوشته یولیا فرانک با ترجمه مهشید میرمعزی انتشار یافت. در یادداشت پشت جلد این رمان به نقل از ایندیپندنت آمده است: آدم فورا می‌فهمد که چرا «زن ظهر» جایزه بهترین کتاب آلمان را برنده شده است،‌ یولیا فرانک توانسته یکی از تأثیرگذارترین رمان‌هایی را بنویسد که دربارهٔ آلمان قرن بیستم است. نویسنده با توانایی بی‌مانند و شکلی کاملا تازه، موضوعی را مطرح می‌کند که نسل‌های بسیاری با آن درگیر بوده‌اند. گویی این زن ۳۹ ساله هر دو جنگ جهانی را به چشم دیده و تجربه کرده و در نقش شاهد به زمان حال بازگشته است. «زن ظهر» شاهکار است.

رمان «زن ظهر» در ۴۱۴ صفحه، با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۵هزار تومان توسط انتشار یافتنات مروارید به چاپ رسیده است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.