داستان مردی که برده‌ها را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌های حاصل شده در تمامی حوزه‌های فعالیت انسان، دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد.

اختراعات جدید روش زندگی را به سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان به خود را دگرگون کرد. با وقوع جنگ جهانی اول سراسر جهان را جنگ فرا گرفت و به‌کارگیری اندیشه‌هایی نظیر کمونیسم و ناسیونالیسم نشان داد که کشورها می‌توانند بسیار فراتر از مرزهای خود بر جهان تاثیر بگذارند. مجموعه این تحولات دنیایی را به وجود آورده است که آن را جهان معاصر می‌نامیم.

انتخابات سال ۱۸۶۰ ریاست‌جمهوری که به موفقیت آبرام لینکلن منتهی شد خود بخود به جدا شدن ایالات جنوبی از ایالات متحده آمریکا کمک کرد.

با وجود آنکه لینکلن از آموزش نظامی بی‌بهره بود با این حال موفق شد ملت آمریکا را به سلامت در خلال جنگ‌های چهارساله‌ای که پیامد واقعه بود رهبری کند و در جنگ‌های داخلی پیروز شد.

هر چند هدف اصلی او جلوگیری از تجزیه ایالات متحده بود، تا از میان‌برداری برده‌داری ولی این مرد به عنوان منجی ایالات متحده آمریکا و نیز مردی که بردگان را آزاد کرد همیشه با یاد خواهد ماند.

آزاد برای همیشه، بزرگ شدن در نواحی مرزی، بر پای خود ایستادن، مرد خانواده، مبارزه با داگلاس، آقای رئیس‌جمهور، مباحثه و اقناع، ترور، میراث بخش‌های مختلف این کتاب هستند.

این کتاب در شمارگان ۲ هزار نسخه با قیمت ۳۵۰۰ تومان توسط انتشارات ققنوس به چاپ رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.