داستان کوتاه ویلیام فاکنر حراج می‌شود

۸فروردین ۱۳،

نمایش اسلاید

/Images/News/Larg_Pic/images/position1/2010/7/10-7-31-1027219.jpg ویلیام فاکنر

/Images/News/Larg_Pic/9-1-1392/IMAGE635001538698640763.jpg متن سخنرانی فاکنر در آکادمی نوبل

/Images/News/Larg_Pic/9-1-1392/IMAGE635001538708000780.jpg دست‌نویس فاکنر

به گزارش خبرآنلاین، نامه‌ها، یک داستان کوتاه و مدال جایزه نوبل ادبی ویلیام فاکنر به ارزش دو میلیون دلار ماه ژوئن در حراجی سوتبی حراج می‌شود.

 

ویلیام فاکنر، نویسنده بزرگ آثاری مثل «خشم هیاهو» و «حریم» و یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم است. او که زاده می‌سی‌سی‌پی بود، محل وقوع اغلب داستان‌هایش را در جنوب آمریکا و بیشتر در شهر خیالی یوکناپاتافا قرار می‌داد.

 

مدال و دیپلم جایزه نوبل فاکنر و نسخه دستنویس سخنرانی سال ۱۹۵۰ او در آکادمی نوبل با تخمین ۵۰۰ هزار دلار در حراجی یازدهم ژوئن حراجی سوتبی در نیویورک به فروش گذاشته می‌شود.

در متن اولیه سخنرانی فاکنر در آکادمی نوبل یک جمله هست که بعدا حذف شد. فاکنر در این جمله به خودش، ارنست همینگوی، جان دوسپاسوس، توماس ولف و ارسکین کالدول یاد می‌کند و همگی‌اشان را فرزندان شروود اندرسن، نویسنده بزرگ آمریکایی می‌داند. فاکنر سال ۱۹۲۵ با اندرسن دیدار کرده بود.

 

جاستین کالدول معاون بخش کتاب و دست‌نویس حراجی سوتبی گفت: «مدال نوبل فاکنر را داشتیم، بعدش دیپلم او به دستمان رسید که بسیار زیبا و رنگارنگ است و متن سخنرانی‌اش هم گیرمان آمد. تا آنجا که به خاطر دارم، هیچوت مدال نوبل کسی را به حراج نگذاشته‌ایم.»

 

کالدول افزود این یادگاری‌های فاکنر را خانواده او به حراج می‌گذارند و این یادگاری‌ها پنجره‌ای به لحظاتی کلیدی در زندگی فاکنر است؛ از روزهایی که در دهه ۱۹۲۰ در پاریس سپری کرد و بعد روزهایش در هالیوود به عنوان نویسنده و همچنین دنیای رمان‌ها او.

 

برخی از اشیائی که بسیاری فکر می‌کردند از بین رفته‌اند، اخیرا در خانه اجدادی فاکنر در ویرجینیا پیدا شده است. یک داستان ۱۲ صفحه‌ای به نام «داستان صیاد» نیز در این خانه پیدا شده است. این داستان پیشتر منتشر نشده و انتظار می‌رود بین ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار به فروش برود.

 

یکی دیگر از اشیاء پیداشده در این خانه که بسیار نایاب است نسخه اصلی کتاب شعر «تصویر بهار» است، سال ۱۹۸۴ نسخه‌های تازه این کتاب براساس یک نسخه فوتوکپی‌شده آن انتشار یافت.

 

کالدول معتقد است اشیائی که از فاکنر در حراجی عرضه می‌شوند بسیار نادر و حتی نایاب‌تر از نامه‌ها و دستنویس‌های دیگر نویسندگان بزرگ آمریکایی مثل ارنست همینگوی و اف. اسکات فیتزجرالد می باشند.

 

«این اشیاء نایاب که از زمین نمی‌رویند. پیدا کردن این چیزها بسیار سخت است. نامه‌های همینگوی و فیتزجرالد را بسیار راحت‌تر از نامه‌های فاکنر می‌شود پیدا کرد. اینکه در یک حراجی این تعداد از آثار او موجود باشد بسیار عجیب است.»

 

در این حراجی همچنین ۱۶ نامه شخصی به همراه طراحی‌ها و ۱۰ کارت‌پستال با امضای فاکنر که از پاریس برای خانواده‌اش فرستاده بود و شرح اولین برخورد او با این شهر است به فروش گذاشته می‌شوند. انتظار می‌رود این نامه‌ها و کارت‌پستال‌ها به فیمت ۳۵۰ هزار دلار فروخته شود.

 

فاکنر سال ۱۹۵۱ مدال شوالیه‌گری را در فرانسه دریافت کرد. این نشان نیز با قیمت پایه ۳۵ هزار دلار حراج می‌شود.

 

یک مجموعه ۲۵ جلدی از کتاب‌های فاکنر نیز که به عنوان هدیه کریسمس به دخترش جیل هدیه داده و آن‌ها را امضاء کرده و با یک نوار چرمی آبی رنگ بسته‌بندی شده‌اند، نیز در این حراجی به فروش می‌رسد.

 

پیش از فروش این آثار در نیویورک، همه آنها در نمایشگاه سوتبی در ماه مه در پاریس به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

رویترز / ۲۸ مارس / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۸۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.