داشتن آموزش و پرورش برتر از طریق توجه ویژه به معلم امکان پذیر است

‘حمیدرضا حاجی بابایی’ روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: اگر می خواهیم جامعه و خانواده امن و سالم داشته باشیم باید به یک آموزش و پرورش برتر و در سطح بین المللی فکر کنیم.

وی به تصویب و اجرای سند تحول بینادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: اجرای درست و مطلوب این سند جز از طریق معلم امکان پذیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در اظهاراتش ذره ای اغراق نیست و باور قلبی وی است، گفت: تاکید من به این دلیل است که تلاش ها و زحمات معلمان زحمتکش را با تمام وجود درک می کنم.

** معلم رمز موفقیت و پیروزی است

وی معلم را رمز موفقیت و پیروزی هر کشوری دانست و تصریح کرد معلم علاوه بر اینکه باید به آموزش دانش آموزان بپردازد، در هر جایی و هر زمانی که لازم دید می تواند آنان را تربیت کند.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه همه سعادت ها و شقاوت ها از مدرسه نشات می گیرد، خاطر نشان کرد: کلید این امر هم در دست معلم است، یعنی اگر به آن توجه کنیم همه تبدیل به سعادت می شود.

** کمک همه نهادها و ارگان ها به آموزش و پرورش

حاجی بابایی با حساس خواندن وزارت آموزش و پرورش در تحکیم خانواده و ایجاد جامعه امن و سالم، از همه رسانه های جمعی، دولت، مجلس و سایر نهادها و ارگان ها خواست که آموزش و پرورش را در تحقق این مهم یاری رسانند.

وی افزود: یک کلمه می تواند ۱۲ میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم را نگران و یا دلگرم تر کند و به همین دلیل است که من در سخنرانی ها و گفت و گوهای خود با رسانه های جمعی سعی می کنم مطالبی را بگویم که کمترین دغدغه را برای فرهنگیان و مردم ایجاد کند.

** پیشرفت هر کشور در گرو توجه و نوع نگاه آن به آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک روز و هفته معلم به فرهنگیان و ملت بزرگ ایران، اظهار داشت: همه معلمان انتظار دارند که جایگاه آنان در جامعه شناخته شود و پیشرفت، رشد و ترقی هر کشوری در گرو میزان توجه و نوع نگاه آن به آموزش و پرورش است.

حاجی بابایی به نامگذاری سال ۹۱ با عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مولد سرمایه اجتماعی تعریف شده است و افزایش تولید ملی به تربیت و توسعه نیروی انسانی از سوی آموزش و پرورش بستگی دارد.

وی تاکید کرد آموزش و پرورش باید نیروهای انسانی تربیت کند که داشته های کشور خود را باور کنند و براساس آن کشور خود را بسازند.

** لبخند یک دانش آموز والاترین هدیه به معلم است

وزیر آموزش و پرورش لبخند یک دانش آموز را والاترین هدیه به معلم عنوان کرد و بیان داشت: در روز معلم یک دانش آموز ممکن است در یک برگ کاغذ متن و یا عبارتی را برای معلم خود بنویسد و روز معلم تبریک بگوید و دانش آموز دیگری ممکن است یک شاخه گل به معلم خود هدیه بدهد.

حاجی بابایی اضافه کرد: اما لبخند دانش آموز و نگاه رضایتمندی او به معلم والاترین هدیه به معلم است.

۱۲ اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم در ایران نامگذاری شده است.

هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۹۷۰۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.