داشتن برنامه‌های ورزشی منجر به بهبود علائم در اشخاص مبتلا به سرطان می‌شود

۲۷م آذر ،

انجام فعالیت‌های ورزشی هرجند به صورت مختصر، سبب تقویت تندرستی و بهبود زندگی بیماران سرطانی می‌شود.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیکار اکسپرس، گروهی از محققان در یک مطالعه کنترل شده تصادفی روی ۶۶ فرد بزرگسال مبتلا به سرطان پیشرفته ریه و یا سرطان روده بزرگ دریافتند داشتن یک برنامه ورزشی سیستماتیک در خانه شامل پیاده‌روی و یا انجام یک سری تحرکات آرام مقاومتی به صورت نشسته و یا ایستاده، خستگی مرتبط با سرطان و عود انواع خاصی از تومورها را کاهش داده و سبب افزایش حس تندرستی می‌شود.

براساس این گزارش محققان افزودند اعمال تحرک و انجام برنامه‌های ورزشی سریع و آسان حداقل چهاربار در هفته به مدت ۲ ماه توانست خستگی کمتر و خواب مطلوب‌تری را در گروه مورد مطالعه نسبت به بقیه اشخاص مشابه که ورزش نمی‌کردند به ارمغان بیاورد.

نتایج حاصل از این گزارش حاکیست تحرکات ورزشی می‌توانند با چندین اثر ناتوان کننده ناشی از این بیماری‌ها مقابله کند و حتی بیماران قرارگرفته در مراحل پیشرفته سرطان نیز قادر به انجام این تمرینات ساده و مختصر می باشند.

به گفته محققان ماهیچه‌های اشخاص ممکن است در مراحل مختلف این بیماری و یا در طول درمان‌های ضد سرطانی موجود دچار آتروفی و تحلیل شود که این رژیم‌های ورزشی با داشتن اثرات مطلوب به حفظ توده‌های عضلانی کمک می‌کنند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.