داشتن جامعه ای متدین و مترقی در گرو آموزش و سرمایه گذاری برای کودکان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ˈ سید مجتبی رسولیˈ بعد از ظهر یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میاندرود افزود : وقتی نسلی متدین و مترقی با تفکر علمی رشد یابد به دنبال آن مجامع علمی متعالی نیز گسترش می‌یابد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری و آموزش در دوران کودکی بیشتر از فعالیت‌های موسسات آموزش عالی و دانشگاهی که به بزرگسالان مربوط می شود ،به نتیجه می رسد .

رسولی بهترین زمان برای آموزش و پرورش را دوران کودکی دانست و بیان داشت:ماندگاری و تاثیر آموزش در دوران کودکی بیش از دیگر سنین است و از این موقعیت خدادادی نباید غافل شویم.

امام جمعه میاندرود گفت: بزرگان دین بر تربیت در دوران کودکی تاکید کردند، زیرا هویت فردی در این دوره از زندگی شکل می‌گیرد.

حجت الاسلام رسولی افزود: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند، اگر از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده نشود به نسل‌های جامعه و فرزندانمان خیانت کرده‌ایم.

وی با اشاره به این اصل که هنر هر فردی در دوران کودکی بارور می‌شود بیان داشت: کانون پرورش فکری تلاش می‌کند در حد وظایف تعریف شده ظرفیت‌های موجود در کودکان و نوجوانان را شکوفا کند.ک/۲

۷۳۳۰/۴۰۲

انتهای پیام /*

Social@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.