داعش بهانه جدید آمریکا و انگلیس برای دستیابی به نفت منطقه است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: خواسته آمریکا و انگلیس این است که افکار عمومی غرب برای حضور مجدد نیروی نظامی در منطقه نفت‌خیز عراق آماده شود.

“جواد محمدی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه “البغدادی” سرکرده گروهک تروریستی داعش در سال ۲۰۰۹ توسط سیستم‌های امنیتی موساد و انگلیس آموزش نظامی دیده است،‌ اظهار داشت: هدف از آموزش تروریست‌ها از سوی این کشورها بکارگیری آنان در مواقعی است که این کشورها منافع خود را در خطر می‌بینند.

وی با بیان اینکه شکست سیاست‌های داعشی در سوریه باعث شد آنان به عراق حمله کنند، تصریح کرد: کشورهای استکباری و اسرائیل به همراه متحدانشان در منطقه و استفاده از ظرفیت‌های نظامی و مالی این کشورها به داعش کمک کردند تا بتواند سیاست‌های آنان را دنبال کند. 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به ورود داعش به کشور عراق، تصریح کرد: در واقع با حمایت این کشورها داعش توانست شهرهای عراق را فتح کند و این در حقیقت زمینه‌ سازی برای حضور نظامی آمریکا و انگلیس در عراق است.

وی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش نوعی پوشش افکار عمومی به منظور پیگیری سیاست‌های غربی اسرائیلی است، گفت: شاهد بودیم که زمان حمله اسرائیل به غزه جنایات داعش در سوریه و عراق به فجیع‌ترین نوع خود رسید تا افکار عمومی مردم جهان را به خود جذب کند.

محمدی اظهار داشت: بعد از شکست اسرائیل در غزه دوباره تصمیم می‌گیرند که داعش موضوع اول جهان اسلام شود و شروع می کنند به قتل عام و سربریدن مردم بی‌گناه سوریه و عراق برای اینکه موضوع شکست اسرائیل در غزه فراموش شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تصریح کرد:  چهره خشنی که آمریکایی‌ها از داعش نشان می‌دهند در واقع پیگیری اسلام‌هراسی است و می‌خواهند آنان را مسلمانان واقعی معرفی کنند تا بگویند اسلام دینی سخت است و هیچگونه حد و مرزی را نمی‌شناسد، لذا با تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود اینگونه مسائل را پوشش می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه گروه داعش با امکانات و تکنولوژی‌های روز در فضای مجازی فعالیت‌ می‌کند، تصریح داشت: این موضوع جز با همراهی امپراتوری رسانه‌‌ای غرب با این گروهک تروریستی امکان پذیر نخواهد بود.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در واقع منافعی که آمریکا از داعش کسب می‌کند این است که به مردم جهان بگوید این چهره واقعی اسلام است تا افکار عمومی جهان از جنایات اسرائیل در غزه منحرف شوند.

محمدی با اشاره به قتل‌های نمایشی خبرنگاران آمریکایی توسط داعش، اظهار داشت: به عقیده بنده اصلا قتل خبرنگار آمریکایی و تبعه انگلیسی اتفاق نیافتاده است خواسته آمریکا و انگلیس این است که افکار عمومی غرب برای حضور مجدد نیروی نظامی در منطقه نفت خیز عراق آماده شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران مبارزه قاطع خود را با داعش در سوریه نشان داده است و مسئولان عراقی نیز به این موضوع اذعان دارند که ایران کمک‌های قابل توجهی را جهت مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه داشته است.

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.