دامداران: دیگر شیرخام را ۹۳۰ تومان نمی‌فروشیم

۲۴اردیبهشت،

13585.jpg

رییس اتحادیه مرکزی دامداران از لغو جلسه امروز ستاد تنظیم بازار که قرار بود دربارهٔ قیمت تازه شیر خام تصمیم گیری شود، خبر داد و گفت: دامداران دیگر حاضر نیستند شیر خام را به قیمت سال قبل (کیلویی ۹۳۰ تومان) بفروشند.

سیروس روستا در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: از پانزدهم فروردین ماه امسال که تفاهم نامه منعقد شده شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه دامداران تمام شد باید تمهیدات برای تمدید این تفاهم نامه با قیمت‌ها و هزینه‌های تازه تولید اندیشیده می‌شد اما تاکنون در این باره هیچ تصمیم تازهی گرفته نشده و امروز – سه‌شنبه – برای دومین بار جلسه ستاد تنظیم بازار بدون اطلاع‌رسانی به اعضای دعوت شده به این جلسه لغو شود.

وی افزود: از آنجاکه قیمت نهاد‌ه‌های دامی از سوی شرکت امور پشتیبانی دام افزایش یافته و هزینه‌های تولید مانند دستمزد کارگران و حمل و نقل نیز تا ۳۰ درصد رشد داشته است، دامداران دیگر نمی‌توانند شیر خام تولید شده در دامداری‌ها را به قیمت کیلویی ۹۳۰ تومان بفروشند.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: باید هر چه سریع‌تر برای ساماندهی به وضعیت دامداران و جلوگیری از ضرر و زیان بیشتر آن‌ها جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شود و با احتساب هزینه‌ و قیمت‌های تازه، نرخ‌ تازهی برای خرید تضمینی شیر امسال در نظر گرفته شود.

براساس تفاهم نامه منعقد شده سال قبل شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، باید هر کیلوگرم شیر خام ۳٫۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰هزار کیلویی ۹۳۰ تومان از دامداران خریداری می‌شد و به ازای هر کیلوگرم شیر خام نیز نهاده‌های دامی ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.