دانشجویان از ریتالین قاچاق استفاده می کنند

معاون داروی سازمان غذا و دارو گفت: ریتالین مورد استفاده دانشجویان در شب های امتحان برای هوشیاری از نوع قاچاق است.

شانه ساز، معاون داروی سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ریتالین یک داروی حیاتی برای  کودکان بیش فعال است ولی برخی از نوجوانان به خاطر افزایش هوشیاری در شب امتحان آن را مصرف کنند.

وی با بیان این که این دارو فقط در یک سری داروخانه های منتخب عرضه می شود گفت: چه نوع داخلی و چه نوع خارجی آن بسیار کم در حدود ۲ سال است که در برخی از داروخانه ها توزیع می شود و با یک نسخه ساده به بیمار مثل دیگر داروها تحویل داده نمی شود.

وی ادامه داد: بنابراین نوجوانان از نوع قاچاق آن برای شب های امتحان استفاده می کنند که بیشتر از ناصر خسرو و یا بعضی از عطاری ها تهیه می کنند.

شانه ساز عنوان کرد: عرضه داروی ریتالین در برخی از داروخانه های منتخب باعث شده که خانواده کودکان بیش فعال برای تهیه آن با مشکل مواجه شوند، همین امر باعث شکایت آنها به سازمان غذا و دارو شده است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با تاکید بر این که برای جلوگیری از سوء مصرف داروی ریتالین چاره ای جز این نداریم خاطر نشان کرد: باید مراجع مرتبط با قاچاق و فروش این دارو مبارزه کنند چرا که ما وظایف خود را در این حیطه انجام داده ایم./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.