دانشجویان علوم پزشکی بین دو دانشگاه ایران و تهران حق انتخاب دارند

۱۹فروردین۱۳،

معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ورودی های تازه (سال ۹۰ و ۹۱) دانشگاه علوم پزشکی تهران می توانند مدرک خود را از این دانشگاه دریافت کنند.

دکتر بهرام عین اللهی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران در خصوص نگرانی بعضی از دانشجویان علوم پزشکی که در دو سال اخیر، یعنی پس از ادغام دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران وارد دانشگاه علوم پزشکی تهران شده اند، گفت: این دانشجویان چه در خصوص انتخاب محل تحصیل خود و چه دربارهٔ محل دریافت مدرک فارغ التحصیلی خود اختیار دارند هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی تهران و ایران که خواستند را انتخاب کنند.

مهم ترین سبب انفصال احترام به نظر استادان بود

رییس شواری گسترش آموزش پزشکی مهم ترین سبب انفکاک دانشگاه های علوم پزشکی ایران و تهران را بر اساس مصوبه این شورا احترام به نظر اعضای هیات علمی و استادان اعلام کرد و افزود: البته دلایل دیگری هم وجود داشت. از جمله بی بره بودن نتیجه ادغام و درست ادغام نشدن دو دانشگاه به نحوی که ادغام در بالادست انجام شده بود ولی در پایین دست هیچ نشانه ای از ادغام دیده نمی شد.

وی افزود: علاوه بر این آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحت الشعاع مسائل بهداشتی، درمانی قرار گرفته بود زیرا مدیران و مسئولان این دانشگاه به سبب بالارفتن حجم مرکاز درمانی و بیمارستان های تحت امرشان مجبور بودند برای رسیدگی به امور این مراکز وقت بیشتری بگذارند.

دکتر عین اللهی بیان داشت: اصولاً این ادغام به سبب کاهش فضای رقابتی دانشگاه های علوم پزشکی کیفیت آموزش پزشکی را در شهر تهران پایین آورده بود و هم اکنون با انفصال آن و تشکیل مجدد سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران شاهد شکوفایی فضای رقابتی خواهیم بود.

رشته، محل دانشگاه علوم پزشکی ایران در کلیه آزمون های پزشکی

معاون آموزشی از به وجود آمدن رشته محل های تازهی به نام دانشگاه علوم پزشکی ایران در کلیه آزمون های رشته های علوم پزشکی پس از انفصال دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران خبر داد و گفت: در آزمون سراسری کنکور سال آینده و همچنین در آزمون دستیاری پزشکی تخصصی که در اردیبهشت ۹۲ برگزار می گردد و همچنین سایر آزمون های گروه علوم پزشکی که توسط مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می گردد از این پس رشته محلی به نام دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود خواهد داشت تا دانشجویان متقاضی بتوانند تحصیل در این دانشگاه را انتخاب کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.