دانشجویان نگران سختی سئوالات امتحانی نباشند/شرط برگزاری ترم تابستانی

مدیر کل دفتر آموزش عالی با تاکید بر این که دانشجویانی که به دلیل شرایط بهداشتی نگرانی حضور در آزمونهای پایان ترم هستند، می توانند درخواست حذف ترم یا حذف واحد بدهند، گفت: سئوالات پایان ترم دانشجویان با توجه به شرایط، توسط استادان تنظیم می‌شود و انتظارات فراواقعیت از آنها نداریم.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا آهنچیان ضمن بیان این مطلب درخصوص نحوه برگزاری آزمون های پایان ترم دانشجویان دانشگاه ها گفت: بر اساس تصمیم اتخاذ شده ما مشکل جدی برای برگزاری آزمونهای غیر حضوری دانشجویان دوره کارشناسی و کاردانی نداریم و از ابتدا نیز تاکید داشتیم به دلیل این که تعداد دانشجویان این دوره زیاد است، می توانند آزمون غیر حضوری داشته باشند. اما دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد به دلیل کم بودن ظرفیت یک کلاس مشکلی برای آزمونهای حضوری ندارند.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از دانشگاهها به تشخیص شرایط خود و منطقه ای که در آن قرار دارند، در خصوص نحوه برگزاری آزمون ها تصمیم می گیرند و دانشگاههایی هم که امتحانات آنهاحضوری برگزار می‌شود باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: ساده ترین روش برای مدیریت دانشگاهها در برگزاری آزمونهای پایان ترم دانشجویان برگزاری روش حضوری امتحانات بود اما به دلیل حفظ سلامتی دانشجویان وتعهدی که در قبال سلامتی آنها دارند در نتیجه دشواری های زیادی در برنامه ریزی آموزش ها و امتحانات غیر حضوری وجود داشت، اما سختی آن را به جان خریدند و گاهی نیز روش ترکیبی را برای برگزاری امتحانات انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: مثلا دانشگاه تهران روش امتحان خود را به دو صورت حضوری و غیر حضوری تعیین کرده است و هماهنگی های لازم برای برگزاری آزمونهای حضوری دانشجویان کارشناسی و سایر مقاطع انجام شده و هماهنگی هایی را با سایر دانشگاههای کل کشور انجام دادند تا بتوانند این امتحان را برگزار کنند. مثلا دانشجویی که در اصفهان زندگی کند نیاز نیست به تهران مراجعه کند بلکه می‌توانند در دانشگاه محل اسکان خود آزمون بدهد. بنابر این ما یک تصمیم گیری کلی در این زمینه نداشتیم.

دکتر آهنچیان تاکیدکرد: وزارت علوم به دانشگاهها توصیه کرده است تا انعطاف بیشتری با درخواستهای دانشجویان داشته باشند و اگر دانشجو یا خانواده آنها نگران وضعیت سلامتی خود در برگزاری امتحانات حضوری باشد می توانند درس یا ترم خود را حذف کنند.

وی گفت: دانشجویان نگران سئوالات امتحانات نباشند چرا که استادان دشواری سئوالات را بر اساس شرایط فعلی تنظیم کرده‌اند و چنین نیست که انتظارات فرا واقعیت از دانشجویان داشته باشیم.

وی در پایان همچنین خاطر نشان کرد: در خصوص ترم تابستانی دانشگاهها نیز وضعیت به این گونه است که دانشجویان به طور معمول نمی توانند ترم تابستانی داشته باشند مگر این که در سال آخر تحصیل خود قرار بگیرند و درخواست آنها نیز به تصویب دانشگاه برسد بنابراین ما در قوانین و مقررات داریم که دانشجویان می توانستند دو درس را به عنوان ترم تابستان بگیرند اما در شرایط فعلی این تعداد به دو برابر افزایش پیدا کرده و با توجه به این که در حال حاضر هنوز آموزش دروس عملی دانشجویان شروع نشده و دانشگاهها به شدت در حال برنامه ریزی برای ارائه این دروس در تابستان هستند در نتیجه باید انعطاف بیشتری را داشته باشیم و به همین جهت ترم تابستانی فقط صرفا برای دانشجویانی است که در شرف فارغ التحصیلی هستند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام  

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.