دانشجو: شهادت رخوت را درجامعه می‌زداید/ تمایل دانشجویان برای تغییررشته به رشته‌های هسته‌ای

۱۷م دیماه ،

vazir91_jpg.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: داغ شهدای علمی تا ابد است و ما در سوگ آنها هستیم، اما شهادت اثرگذار است و با رفتن آنها، راه آنان تمام نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای جهاد علمی و اعطای نشان به خانواده‌های شهدای جهاد علمی، با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با ترور دانشمندان ما، رخوت در داخل جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: اما شهادت رخوت را در جامعه ما می‌زداید و این به خاطر تفاوت دیدگاه ما با آنهاست، چرا که در تفکر آنها، مردن پایان راه است، ولی در نگاه ما، شهید، بیداری و انگیزه ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: دشمنان با ترور کردن دانشمندان ما می‌خواهند رعب و وحشت ایجاد کنند، اما شهادت عکس این عمل را انجام می‌دهد و انگیزه ایجاد می‌کند که نمونه آن را می‌توان در تمایل دانشجویان برای تغییر رشته به رشته‌های هسته‌ای اشاره کرد.

به گفته وزیر علوم، خون شهید، انگیزه، بیداری، حرکت و جوش و خروش ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: تمامی کاری که طاغوت در طول تاریخ انجام داده، این است که اول تطمیع می‌کند تا از مسیری توحیدی منحرف شویم و بعد تهدید می‌کند، پس از آن ترور شخصیتی می‌کند و زمانی که هیچ یک از این موارد جواب نداد به سراغ ترور فیزیکی می‌رود، اما نمی‌داند که این موضوع جواب نمی‌دهد؛ چرا که خون شهید به ما انگیزه می‌دهد و کسی که منتظر واقعی است، محال است در مقابل این ترفندها زانو بزند.

دانشجو با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها، گفت: اشکال ندارد که تحریم‌ می‌کنید، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و این موضوع را از شهدای خود یاد گرفته‌ایم و محال است که خون شهدای خود را پاس نداریم.

وی با اشاره به تفاوت دو جهان‌بینی مادی و توحیدی، گفت: در جهان‌بینی مادی، علم ابزاری برای سلطه دیگران است که در این نگاه عالم ترور می‌شود اما در جهان‌بینی توحیدی، علم ابزار تعالی بشریت است و در نگاه توحیدی انسان دوساحته (دو بعد دنیا و آخرت) است و هدف از خلقت انسان، تعالی است.

وزیر علوم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هویزه و شهدای جهاد علمی، همچنین رحلت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی را نیز تسلیت گفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.