دانشمندان تصویر ساختاری بیماری مغز را کشیدند

۰۷م آذر ،

دانشمندان با استفاده از یک تکنیک تصویر برداری تازه توسعه یافته برای اولین بار نگاه اجمالی به ساختار مغز بیماران پارکینسون انداختند.

به گزارش خبرنگارعلمی باشگاه خبرنگاران به نقل از ساینس دیلی، این روش تصویر برداری ترکیبی از انواع مختلفی از تصویر برداری رزونانس مغناطیسی (MRI) است که به پزشکان اجازه می دهد تا نظارتی بر پیشرفت بهبودی بیماران و اثر بخشی داروها بر درمان داشته باشند.

گفتنی است، بالغ از ۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری پارکینسون می باشند که این بیماری به تدریج سلول های مغز را نابود می کند و در نهایت بیماران مجبور می شوند تا آخر عمر روی صندلی های چرخ دار بنشینند.

گفتنی است، تاکنون یک مانع عمده برای تحقیق در مورد علل و پیشرفت این بیماری و کشف روش های درمان برای این بیماری فقدان روش تصویر برداری از مناطق مختلف مغز انسان های مبتلا به این بیماری بوده است.

برای غلبه بر این بیماری دانشمندان با استفاده از ۴ نوع اسکن MRI که هر یک از آن ها با استفاده از میدان های مغناطیسی تصاویر متفاوت و مختلفی را عکس برداری می کنند توانستند نحوه ی پیشرفت این بیماری را شناسایی کنند و فهمیدند این بیماری به تدریج حجم های مختلفی از مغز را نابود می کند و از بین می برد.

این روش برای پزشکان یک روش تازه برای نظارت بر چگونگی درمان بیماران مبتلا به پارکینسون است ./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.