دانشکده تاکسیرانی برای رانندگان ایجاد می شود

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران از برگزاری کلاس های دانشگاهی و بالا بردن سطح علمی رانندگان خبر داد.

محمد احمدی بافنده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۸۰ هزار دستگاه تاکسی و ۲۰ هزار راننده کمکی در این ناوگان داریم و ۱۰۰ هزار خانوار از طریق تاکسیرانی معیشت خود را می گذرانند.
وی افزود: این درحالی است که این تعداد روزی ۶ میلیون مسافر را جا به جا می کنند و هم ارتباط داخل شهری دارند و هم برون شهری و رانندگان فرودگاه امام خمینی (ره) نیز دارای ارتباطات برون مرزی هستند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اظهار داشت: این ارتباطات ارتقای سطح علمی رانندگان را می طلبد تا در برقراری ارتباط با فرهنگ های مختلف و قشرهای گوناگون توانایی برقراری ارتباط را داشته باشند.
وی ادامه داد: تعداد رانندگان تاکسی بالای ۶۰ سال در تهران حدود ۱۲ هزار نفر است و این افراد با اینکه در شرف بازنشستگی هستند هنوز کار می کنند.
احمد بافنده تاکید کرد: در تلاشیم تا برای این تعداد حقوق و مزایای بازنشستگی تامین کنیم و در این حین رانندگان آینده تاکسیرانی را با آموزش صحیح به خیابانهای تهران بفرستیم.
وی با اشاره به موقعیت مهم فرودگاه امام خمینی (ره) برای تاکسیرانان اذعان کرد: یکی از طرحهای ما این است که اگر راننده ای تلاش دارد در خطوط فرودگاه کار کند مدرک دانشگاهی آن را اخذ و با تسلط برآئین نامه های مطابق با استانداردهای جهانی مشغول به کار شود.
وی تاکید کرد: قرار نیست تا کشور ایران برای همیشه تحریم باشد و بالاخره دروازه های کشور روزی باز خواهد شد و ارتباطات فعال می گردد و فرودگاه امام خمینی (ره) نقطه شروع این ارتباطات است و راننده باید شایستگی نمایندگی این شهر و مردم را داشته باشد.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اظهار داشت: در هیچ نقطه ای از دنیا راننده بر اساس خانواده و نداشتن اعتیاد صلاحیت کار با تاکسی را نمی گیرد اما در ایران به این شکل است و در اینجا نیز باید پیش زمینه علمی را معیار اخذ صلاحیت رانندگان قرار دهیم.
بافنده خاطر نشان کرد: هدف اصلی این است که اگر راننده ای خواست در خطی که از لحاظ اقتصادی تر مناسب تر است شرکت کند شرط بگذاریم که به دست آوردن خط بهتر ملزم کسب آموزش برتر است./


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.