دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد

۱۲م آذر ،

6258.jpg

دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران امروز یکشنبه ۱۲ آذر با حضور وزیر بهداشت و رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا – منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه گفت: امروز شاهد هستیم که دانشکده مجازی به بهترین نحو برنامه ریزی و افتتاح می گردد. دانشگاهی مثل دانشگاه علوم پزشکی تهران که جزو بهترین دانشگاه‌های کشور و جهان است، دانشکده مجازی جزو ملزومات و ضروریات این دانشگاه است و با وجود اینکه این دانشگاه رشته‌های مجازی و برنامه‌های مجازی را توسعه داده است ولی وجود این دانشکده جزو ملزومات است.

وی افزود: امیدواریم که وجود دانشکده مجازی سرمشق و الگویی برای تمام دانشگاه‌ها باشد تا بتوانند از بستر الکترونیک استفاده کنند و طی این مدت نیز در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه علوم پزشکی تهران این بسترها فراهم شده است.

دستجردی تصریح کرد: نزدیک به ۵ هزار مرکز که بعضی دانشگاهی، بهداشتی، بیمارستانی و غیره می باشند یکی پس از دیگری به شبکه سلامت می پیوندند. پرونده الکترونیک سلامت را شاهد هستیم که به سرعت توسعه پیدا کرده و می توانیم برنامه‌های بزرگی مانند پزشک خانواده را در کشور توسعه دهیم.

وزیربهداشت، اظهار کرد: برنامه اتوماسیون در دانشگاه‌ها وهمچنین وزارت بهداشت انجام گرفته است و این امر صرفه جویی‌های بزرگی را در پی داشته است. بسیاری از برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف سعی شده است که به صورت الکترونیک انجام شود.

برنامه آموزش تخصصی پزشک خانواده در دانشکده مجازی راه اندازی می گردد

وی از افتتاح برنامه آموزشی تخصصی پزشکی خانواده درهفته آینده خبر داد وافزود: برنامه تخصصی پزشکی خانواده برنامه بسیار بزرگی بوده و آینده نظام سلامت است و نیاز دارد تا جمعیت عظیمی از پزشکان خانواده را آموزش دهیم و هیچ راهی جز استفاده از برنامه‌های مجازی ندارد. در دانشکده مجازی برنامه آموزشی تخصصی پزشک خانواده مورد استفاده قرار می گیرد که درهفته آینده به صورت رسمی افتتاح می گردد.

۱۰۰درصد فعالیتهای حوزه آموزش و پژوهش ما به صورت الکترونیک انجام می‌شود

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقرلاریجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران نبا نزدیک به ۱۵ دانشکده، ۱۱۰ مرکز تحقیقاتی، ۲۶ بیمارستان، ۲۳۰۰ عضو هیات علمی و ۲۰ هزار دانشجو، سعی دارد که در دو سال آینده در همین حدود، دانشجوی مجازی داشته باشد.

وی افزود: صفحه پیج دانشگاه نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰هزار است که این اندکی از ظرفیت‌های مجازی دانشگاه بوده است. اگر تمام اساتید یاری کنند ما در زمان کوتاهی حدود ۳ میلیون صفحه خواهیم داشت.

لاریجانی گفت: سامانه مجازی ما هم اکنون توسعه وسیعی پیدا کرده است که ظرف چند سال نزدیک به ۴ میلیارد در معاونت پشتیبانی صرفه جویی شده است. نزدیک به ۲۶ هزار و ۵۰۰ کاربر داریم که ۶ هزار نفر از آنها همزمان از مجموعه دانشگاه استفاده می کنند و در حوزه آموزش و پژوهش ۱۰۰درصد فعالیتهای ما به صورت الکترونیک انجام می گردد.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر استاد رییس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در ادامه اظهار کرد: دانشکده مجازی بر اساس نیاز به توسعه دانش عالی در جامعه و با توجه به این موضوع که این توسعه همراه با توسعه فیزیکی در دانشگاه نباشد بوجود آمده است. ما با این شیوه آموزش می توانیم اشخاصی را که به سبب مشغله کاری نمی توانند در تحصیلات عالی شرکت کنند بدون اینکه کار خود را از دست بدهند در رشته‌هایی که امکان مجازی سازی دارد، شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به تغییرات عمده‌ای که در نحوه زندگی انسان به وجود آمده و وجود تکنولوژی های برترالزام به استفاده از این سیستم ها کمک می کند که دانشجویان آموزش بهتری دریافت کنند.

استاد تصریح کرد: این سیستم سبب شده است که هم اکنون در اکثر دانشگاه‌های پیشروی دنیا آموزشهای مجازی خود را باز کنند و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به عنوان دانشگاه مادر وارد این عرصه شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۸۶ با ایجاد دفتر آموزش از راه دور این مهم را آغاز کردیم و در سال ۸۹ امکان لازم برای تغیین دانشکده مجازی فراهم شد. رشته پرستاری با ۸۳ درس، داروسازی ۳۲، دندانپزشکی ۴، پزشکی ۷، شبانه ۹، پیراپزشکی ۷ و فناوری نوین و بهداشت با یک درس در این زمینه ارائه خواهند شد وتا کنون نیز بیش از ۱۰۰ برنامه با حدود ۳۰۰ امتیاز ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ارائه ۷هزار گواهی ، ارائه ۴۵ برنامه از فروردین ماه سال جاری تا کنون ، اجرای پایلوت برنامه در شهرری و عقد تفاهم نامه بین دانشگاه و وزارت بهداشت از جمله کارهای انجام شده در این عرصه است، گفت: سامانه سرمند نیز یکی از محبوب ترین سامانه‌های توسعه یافته در این عرصه است که در بسیاری از بیمارستان‌ها انجام می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.