دانشگاههای کشور در حوزه آی تی به هشت منطقه تقسیم شدند

۰۵ تیرماه ۱۳، مهر- مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم از تقسیم بندی دانشگاههای کشور به ۸ منطقه در حوزه فناوری اطلاعات و رفع مشکلات اینترنتی و اینترانتی دانشگاهها خبر داد.

بابک فرهنگی با اشاره به تقسیم بندی دانشگاههای کشور به ۸ منطقه در حوزه فناوری اطلاعات گفت: تمام دانشگاههای کشور در حوزه فناوری اطلاعات به هشت منطقه تقسیم شدند، در این تقسیم بندی ملاحظات جغرافیایی، گویش زبان و پتانسیل دانشگاهها در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هشت منطقه مذکور زیرمجموعه دبیرخانه شورای راهبری فناوری اطلاعات در وزارت علوم قرار دارند، ادامه داد: برای این هشت منطقه هشت دبیر که مدیران کل فناوری اطلاعات دانشگاهها می باشند به انتخاب مناطق برای یک سال منصوب می گردد.

دبیر شورای فناوری اطلاعات وزارت علوم با اشاره به وظایف دبیران این مناطق، اظهار داشت: این دبیران طرحهای حوزه ICT، فناوری اطلاعات و ارتباطات را از مناطق خود دریافت کرده و برای شورای سیاستگذاری ارسال می‌کنند، در شورای سیاستگذاری مناطق این طرحها مطرح و در صورت تایید به شورای فناوری اطلاعات که رئیس آن وزیر علوم است، ارسال می گردد.

فرهنگی در خصوص عضویت دانشگاههای پیام نور، جامع علمی کاربردی و آزاد اسلامی در این طرح، اظهار داشت: ستاد مرکزی این سه دانشگاه در منطقه یک کشور یعنی تهران و البرز واقع شده است، همچنین یک دانشگاه غیردولتی نیز به نمایندگی از هر استان با تصویب اعضای مناطق و با عضویت مناطق هشتگانه کشور فعالیت می‌کند.

دبیر شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت علوم با اشاره به مزیتهای تقسیم بندی دانشگاههای کشور در حوزه فناوری اطلاعات، گفت: در سایه اجرای این طرح، فعالیت دانشگاههای هر منطقه با هدف هم‌افزایی در استفاده از پتانسیلهای موجود هدفمند شده، موازی کاری در دانشگاه از بین می‌رود، همچنین می‌توان از تمام چالشهای دانشگاهها در حوزه فناوری اطلاعات مطلع و نسبت به رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم، در خصوص حل مشکلات اینترنتی و اینترانتی دانشگاهها با این تقسیم بندی صورت گرفته، تاکید کرد: هم اکنون در بعضی از دانشگاههای کشور شاهد مشکلات زیرساختی هستیم که با انعکاس آن از طریق دبیران مناطق و طرح در شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت متبوع، طی برگزاری جلسات مشترک با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهد. همچنین با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و بررسی راه‌کارهای مختلف مقرر شد سرویس‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از طریق شبکه علمی کشور در دسترس جامع علمی قرار گیرد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.