دانشگاه‌های ایرلند خواستار لغو قانون تازه دولتی شدند

۲۰ آبان ،

دانشگاه‌های ایرلند،‌ اعتراض علنی خود را نسبت به قوانین تازهی که به دولت این کشور اجازه دخالت مستقیم و کنترل نحوه پرداخت حقوق و شرایط استخدامی دانشگاه‌ها را می‌دهد، اعلام داشتند.

به گزارش تفسیری سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدیران دانشگاه‌ها ضمن ملاقات با وزیر علوم کشور ایرلند، خواستار لغو قانون تازه شدند.

قوانین تازه در پی تصمیم کابینه این کشور مبنی بر اصلاح نقش دانشگاه‌ها تصویب شده و دانشگاه‌ها را موظف به رعایت قوانین و خط‌ و مشی‌های وزارت علوم در زمینه پرداخت شهریه، سهمیه‌ها، پرداخت حقوق و حتی تعداد پرسنل استخدامی می‌کند.

این گزارش تفسیری به نقل از پایگاه خبری “ایندپندنت” می‌افزاید: روسای دانشگاه‌ها در دیدار با وزیر علوم تاکید کرده‌اند قوانین تازه دست آنها را بیش از پیش خواهد بست و عامل بازدارنده در راه جذب استعدادهای دانشگاهی و همچنین جلب سرمایه‌ها به سوی این کشور خواهد بود.

هیات‌های علمی دانشگاهی در کشور ایرلند جزو بهترین طبقه اجتماعی از نظر دریافت مزایای دولتی می باشند که از آنها خواسته شده به طور داوطلبانه حقوق خود را به ۲۰۰ هزار یورو معادل ۲۵۹۰۰۰ دلار کاهش دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.