دانشگاه‌های تکنولوژی مارا مالزی و المصطفی ایران تفاهم نامه منعقد کردند

آموزش > عالی
با همت موسسه فرهنگی و پژوهشی امین، مستقر در کوالالامپور، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه تکنولوژی مارا مالزی (UiTM) و نیز دانشگاه بین المللی المصطفی ایران امضاء شد.

این تفاهم نامه در ۶ بند و پنج ماده در حضور دکتر معماریانی رایزن علمی ایران در مالزی به امضای دکتر سید محسن میری رئیس موسسه فرهنگی – پژوهشی امین و پروفسور دکتر ساهول حمید ابوبکر معاون دانشگاه تکنولوژی مارا مالزی رسید.

براساس مفاد این تفاهم نامه، همکاری‌های دو دانشگاه در زمینه انجام پروژه‌های مشترک در حوزه‌های بانکداری و امور مالی اسلامی، امور وقف، زکات و صدقه، انجام تحقیقات مشترک و انتشار و چاپ کتاب و مقاله، تبادل استاد و دانشجو، تبادل اطلاعات علمی و دانشگاهی، هماهنگی‌های مالی و اجرایی و … در دو کشور ایران و مالزی پیش بینی شده است.

مدت زمان اعتبار این تفاهمنامه از زمان امضای آن به مدت سه سال پیش بینی شده که در صورت تمایل طرفین قابل تمدید می‌باشد.

دانشگاه تکنولوژی مارا مالزی که در سال ۱۹۵۶ میلادی تاسیس شده است، از لحاظ اندازه و تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه مالزی و یکی از دانشگاه‌های پیشگام این کشور در حوزه صنعت و فناوری است و مرکز اصلی آن در “شاه اعلم”، مرکز ایالت سلانگور مالزی قرار دارد.

این دانشگاه در زمان حاضر دارای ۱۲ شعبه در سراسر مالزی، سه مرکز ماهواره‌ای و ۲۱ کالج وابسته است و با داشتن بیش از ۱۷ هزار نیروی کار و هیات علمی، دارای ۱۷۲ هزار دانشجو در بیش از ۳۰۰ رشته دانشگاهی می‌باشد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.