دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای شرکت در رتبه‌بندی تا ۱۰ آذر مهلت دارند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

277-3.jpg

رییس مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی iبه ۵ دسته عالی، خوب، متوسط، قابل قبول و ضعیف رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: تا کنون از ۴۳۰ موسسه حدود ۱۳۰ موسسه اطلاعات خود را iبه ما ارائه نموده‌اند، بنابراین سایر موسسات تا ۱۰ آذر ماه فرصت دارند تا اطلاعات مربوطه را در وب پایگاه اینترنتی وزارت علوم وارد نمایند.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر رضا عامری امروز در همایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی که در محل دانشگاه شیخ iبهایی اصفهان برگزار شد، افزود: موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی که تا ۱۰ آذرماه اطلاعات خود را در وب پایگاه اینترنتی مربوطه وارد نکنند در طبقه آخر قرار می‌گیرند و تا ۲ سال آینده نیز بررسی مجدد وضعیت موسسات انجام نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه موسسات غیر انتفاعی بر اساس ۵ ملاک درجه‌بندی می‌شوند، گفت:‌ این ملاک‌ها شامل ملاک‌های آموزشی، امکانات، دانشجویی و فرهنگی، مدیریت، تشکیلات و نیروی انسانی و عامل ارکان شامل وضعیت هیات موسس، اساسنامه هیات امنا و غیره است.

به گفته وی از ۱۳۰ موسسه غیر انتفاعی که تا کنون اطلاعات خود را iبه ما ارائه نموده‌اند هیچ کدام در رده عالی قرار نگرفته‌اند.

عامری در ادامه سخنان خود با اشاره iبه طرح آمایش آموزش عالی و با بیان اینکه ۸۰ درصد دانشجویان کشور تنها در ۲۲ رشته تحصیل می‌کنند، گفت: iبه ترتیب رشته‌های مدیریت، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی عمران و حقوق بیشترین درصد دانشجویان را iبه خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال در سال جاری ۱۱٫۵ میلیون نفر بود، گفت: این تعداد طی برنامه پنجم توسعه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر کاهش می‌یابد.

وی با اشاره iبه عوامل تشکیل دهنده کیفیت در آموزش عالی گفت: این عوامل شامل اهداف، برنامه درسی، مدیریت و ساماندهی، کارکنان، دانشجویان، اعضای هیات علمی، دانش آموختگان، تجهیزات و غیره است.

سرپرست مرکز نظارت وزارت علوم خاطر نشان نمود: همچنین ارتقای کیفیت آموزش عالی نیز در پنج قالب شاخص‌سازی، استانداردسازی، ساختار سازی نظارت و ارزیابی آموزش عالی، اعتبار سنجی و درجه‌بندی و رتبه‌بندی انجام می گیرد.

وی در خاتمه از تصویب احراز صلاحیت شغلی در هیات دولت iبه ویژه در دوره‌های مهارتی خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.