دانشگاه‌های ژاپن در راس ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا

۲۷فروردین۱۳،

times-higher-education.jpg

در رده‌بندی اولیه ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا که هفته قبل از سوی مجله «تایمز هایر اجوکیشن» (THE) انتشار یافته، ژاپن به عنوان برترین کشور آسیایی در عرصه آموزش عالی و تحقیقات معرفی شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در جدول رقابت جهانی که موسسات علمی و تخصصی قرار دارند، ژاپن با داشتن ۲۲ موسسه آموزشی در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا بیش از هر کشور آسیایی دیگر در این رقابت پیشتاز است.

در این بین سه دانشگاه از کره جنوبی نیز در جمع ۱۰ دانشگاه برتر آسیایی قرار دارند. دانشگاه‌های علوم و فن‌آوری پوهانگ، دانشگاه ملی سئول و موسسه عالی علوم و فن‌آوری کره به ترتیب در رده‌های پنجم، هشتم و دهم این رده‌بندی قرار دارند. از این کشور در مجموع ۱۴ دانشگاه در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار دارد.

کشور کوچک هنگ کنگ نیز دو دانشگاه در جمع ۱۰ دانشگاه برتر آسیایی دارد. سردبیر نشریه THE معتقد است موقعیت دانشگاه‌های هنگ کنگ در مقایسه با وسعت این کشور بسیار درخشان است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، تایوان نیز با داشتن ۱۷ موسسه آموزش عالی در جمع ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا، پس از ژاپن در رده دوم قرار دارد که به دنبال این کشور، چین با ۱۵ دانشگاه در رتبه سوم جای گرفته است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.