دانشگاه ایران امسال آزمون ارتقای دستیاری را مستقل برگزار می‌کند

۲۰خردادماه،
ممتاز نیوز : رئیس هیئت انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد: طبق مصوبه کمیسیون هفت نفره انتقال در وزارت بهداشت امسال دانشگاه علوم پزشکی ایران آزمون ارتقای دستیاری را به صورت مستقل در تیرماه برگزار ‌می‌کند.

غلامرضا شاه‌حسینی در گفت‌وگو با فارس، گفت: در آزمون ارتقای دستیاری در سال ۹۲ به صورت مستقل دانشگاه علوم پزشکی ایران وارد عمل شده و این آزمون را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: در کمیسیون هفت نفره در وزارت بهداشت تصویب شده است تا در تمام رشته‌هایی که در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران فعال است و شامل رشته‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز می‌شود هر یک به صورت مستقل این آزمون را برگزار کنند.

شاه‌حسینی گفت: به این ترتیب رشته‌هایی که دستیاران در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌ علوم پزشکی ایران فعالیت می‌کنند آزمون ارتقای دستیاری توسط این دانشگاه و دستیارانی که از دو دانشگاه ایران و تهران استفاده می‌کنند بر اساس دستورالعمل به صورت مشترک این آزمون برگزار می‌شود.

رئیس هیئت انتقال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: به طور مثال اگر بخشی از دستیاران در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به کار می باشند و بعضی دیگر در دانشگاه ایران، آزمون ارتقای دستیاری این اشخاص به صورت گروهی مشترک از ۲ دانشگاه برگزار می‌شود و طراحان سؤال یک جا می‌نشینند و در یک روز نیز این آزمون برگزار می‌شود.

شاه‌حسینی از ایجاد امکان انتخاب دانشگاه علوم پزشکی ایران در انتخاب رشته‌های آزمون رزیدنتی سال تحصیلی ۹۳ – ۹۲ از ۲۵ خرداد خبر داد و گفت: این آزمون در قبل سراسری بود اما چند سال است که دانشگاههای علوم پزشکی مادر این آزمون را برگزار می‌کنند

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.