دانشگاه شریف رتبه اول جشنواره هوش مصنوعی را کسب کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

دبیر فنی مسابقات دومین جشنواره هوش مصنوعی گفت، دانشگاه صنعتی شریف و شرکت امن پرداز رتبه اول مسابقات دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی را کسب کردند.
 
 
«احمد نیک آبادی» روز جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: امسال در ۱۰ مسابقه این جشنواره دو تیم رتبه اول، چهار تیم رتبه دوم و ۹ تیم رتبه سوم را کسب کرده اند. 
 
وی گفت: تیم های دانشگاه های امیرکبیر، واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت امن پرداز رتبه دوم را به دست آورده اند. 
 
نیک آبادی ادامه داد: تیم های دانشگاه های امیرکبیر، شاهرود، کاشان و شیراز نیز توانسته اند رتبه سوم را از آن خود کنند. 
 
وی گفت: این مسابقات در رشته های حذف علایم اضافی از ویدئو، شناسایی متون تایپی فارسی، شناسایی چهره انسان، تشخیص رفتارهای غیرعادی در محیط های عمومی، تشخیص، تعیین و شمارش وسایل نقلیه در بزرگراه ها، تصحیح هوشمند قرائت نماز، تشخیص تقلب در تراکنش های بانکی، شناسایی فایل های ویروسی، سخت افزارهای هوشمند و تشخیص نفوذ در شبکه های کامپیوتری برگزار شده است. 
 
نیک آبادی افزود: رتبه اول این مسابقه به تیم های شرکت کننده در رشته های تشخیص تقلب در تراکنش های بانکی و شناسایی فایل های ویروسی رسیده است. 
 
عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر، سطح دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی را نسبت به اولین دوره آن بسیار بالاتر عنوان کرد و گفت: در سال قبل حدود شش دانشگاه در مسابقات این جشنواره شرکت کرده بودند این درحالیست که در دومین دوره آن حدود ۴۰ دانشگاه از سراسر کشور حضور داشتند. 
 
نیک آبادی افزود: همچنین علاوه بر تیم های شرکت کننده از دانشگاه های تهران، تیم های دانشگاه های شهرستان های مختلف و شرکت های تجاری حضور داشتند. 
 
وی سطح علمی تیم های شرکت کننده را نیز نسبت به سال قبل بالاتر عنوان کرد و گفت: تیم های شرکت کننده در این دوره بیشتر در سطح کارشناسی ارشد و دکترا بودند که این موضوع بیانگر کیفیت کارهای ارایه شده در مسابقات امسال است. 
 
نیک آبادی در مورد داوران مسابقات دومین دوره جشنواره هوش مصنوعی نیز افزود: داورانی از دانشگاه های امیرکبیر، شریف و علم و صنعت تیم های شرکت کننده را داوری کرده اند. 
 
وی گفت: به رتبه های اول تا سوم به ترتیب از ۳۰ تا ۱۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا می گردد. همچنین دانشگاه امیرکبیر امکان پذیرش بدون کنکور این تیم ها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را فراهم کرده است. 
 
به گفته نیک آبادی، دور سوم جشنواره هوش مصنوعی آبان سال برگزار خواهد شد. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.