دانشگاه صنعتی امیرکبیر رسما آغاز به کار می کند

کلاسهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر از فردا ۲۵ شهریور ماه بطور رسمی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش خبرنگارصنفی آموزشیممتازنیوز، دکتر علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جشن ورودی های جدید این دانشگاه که امروزجمعه ۲۴ شهریور  در امفی تئاتر مرکزی این دانشگاه برگزار شد ضمن محکوم نمودن اقدام موهن صهیونیسم ها به محضر پیامبرگرامی اسلام گفت:دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۳۷ فعالیتهای خود راآغاز نموده ودر طی ۵۴ سال خدمت موفقیتهای خوبی را در رشته های مختلف فنی و مهندسی کسب کرده است.  
وی با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکنون درچندین مرحله توانسته رتبه اول ارتباط باصنعت را در بین دانشگاههای فنی مهندسی کسب کند افزود:سال گذشته این دانشگاه رتبه اول تولیدات علمی را دربین دانشگاههای فنی مهندسی به خود اختصاص داد ودر انجام پرو‍ژه های کلان ومورد نیاز کشور نیز نقش بسزایی داشته است.  
وی با بیان اینکه دردنیای امروز بحث علم وفناوری یک بحث کلیدی است ادامه داد:درچشم اندازدانشگاه که حدود ۶ سال پیش تدوین و تصویب شد ؛دانشگاه امیرکبیر را به عنوان یک دانشگاه فعال ونوشونده منطبق بر استانداردهای علمی تعریف نمودیم که در مسیر کسب اهداف علمی ،تحقیقاتی و پژوهشی متناسب با نیاز کشور گام برمیدارد.  
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر بابیان اینکه ۶۰۰ دانشجوی دکتری دراین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند اذعان داشت:هر ساله حدود ۳۲۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا و حدود ۱۲۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی پذیرش می کنیم .  
 وی در خصوص تعداد دانشکده ها و پژوهشکده های این دانشگاه نیز اظهار داشت:هم اکنون ۱۶ دانشکده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر وجود دارد که سه واحد اقماری نیز در ماهشهر ،گرمسار و بندرعباس داریم و تعداد پژوهشکده های دانشگاه از ۴ پژوهشکده در سال ۸۴ به ۲۸ پژوهشکده رسیده است که در مسیر توسعه فعالیتهای تحقیقاتی حرکت می کنند.  
 
 
***۱۴۰۰ دانشجو در دوره های مجازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر مشغول به تحصیل هستند  
 
در ادامه دکتر رهایی یکی از زمینه های فعالیت این دانشگاه را همکاری های بین المللی بادانشگاههای بزرگ سطح جهان عنوان کرد و گفت:در۲۲ رشته ،دوره های الکترونیکی درسطح ارشد برگزار می کنیم و حدود ۱۴۰۰ دانشجومجازی همراه بادوره های حضوری پذیرش کرده ایم.  
وی با اشاره به اینکه در مجموع فعالیتهای معاونت فرهنگی ۱۸ انجمن علمی داریم افزود:دوره های آموزشی مشترکی با کشور انگلستان داشتیم که امروزه این دوره هارا با آلمان و برخی از کشورهای آسیای شرقی  نیزبرگزار می کنیم. 
 به گفته رهایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانشجویان مشترکی با بسیاری از کشورهای اروپایی و فرانسه وکانادا دارد ودر بسیاری از زمینه های مهم مانند انرژی ؛پروژه های تحقیقاتی مهمی را داشته است.  
   
 
****طی سه سال اخیر قراردادهای صنعتی دانشگاه امیرکبیر روند رو به رشد داشته است  
 
 
وی با بیان اینکه طی سه سال اخیر تعدادقراردادهای صنعتی این دانشگاه افزایش داشته است خاطرنشان کرد: از دانشجویان جدیدالورود انتظار داریم به بحثهای تحقیقاتی در کنار آموزش بپردازند. 
وی یاد آور شد:پروژه ماهواره امیرکبیر طی سال گذشته یکی از پروژه های مهم کشوری بوده که در نوبت پرتاب است و پروژه ابررایانه ملی نیز از دیگر افتخارات ملی این دانشگاه محسوب میشود  
رهایی اذعان داشت:درسه ماهه اول سالجاری در ۶ پروژه بزرگ به عنوان دانشگاه محوری فعالیت می کنیم  و نخبه بودن و نخبه ماندن دراین دانشگاه یکی از انتظارات مسوولان از دانشجویان این دانشگاه است./عط  


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.