دانشگاه علوم پزشکی ایران قبل از ادغام بالاترین رشد پژوهش را داشت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: در ارزشیابی وزارت بهداشت از این دانشگاه در دو سال پیاپی قبل از ادغام بالاترین رشد پژوهش را داشتیم و اگر این ادغام نبود مطمئناً در جایگاه مطمئن تری بودیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ سید جواد حاجی میر اسماعیلی در مراسم جشن پژوهش دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: سهم تولید علم در مراکز تحقیقاتی پزشکی ۳۰ درصد کل تحقیقات است، اما سهمی که از بودجه در نظر گرفته شده ۷ درصد است و این نشان می‌دهد که با بهره‌ وری بالا با مشکلات دست و پنجه نرم شده است.

وی ادامه داد: بودجه‌های پژوهشی در وزارت بهداشت متناسب تقسیم نشده است و گاهی یک مرکز و دانشگاه بودجه‌های بیشتری از دانشگاه تیپ یک به خود اختصاص دادند.

حاجی میراسماعیلی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران با توجه به تعداد اعضای هیئت علمی و اساتید خود بودجه مناسبی پژوهشی نداشته و بر اساس قانون بودجه‌ای به آن داده نشده است.درحالی که باید نیم تا ۳ درصد بودجه دانشگاه‌ها سهم پژوهش شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: در ارزشیابی وزارت بهداشت از این دانشگاه در دو سال پیاپی قبل از ادغام بالاترین رشد پژوهش را داشته اما اگر این ادغام نبود مطمئناً در جایگاه مطمئن تری بودیم.

وی افزود: ۳ سال پیش از صحنه روزگار محو شدیم و در ارزشیابی پژوهش و آموزش حضوری نداشتیم اما طبق برنامه‌ استراتژیک ۵ ساله دانشگاه بهبود رتبه دانشگاه در سطح ملی و بین المللی،ارتقا سطح سلامت جمعیت تحت پوشش، نوآوری و ایجاد منابع مالی، کسب مرجعیت علمی و پژوهشی، توسعه ارتباطات، اخذ گواهینامه اعتبار  بخشی و غیره در دستور کار داریم.

اساتید و پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی ایران معرفی و تقدیر شدند و مراکز برتر تحقیقاتی نیز اعلام شد.

محمدفرهادی رئیس مرکز تحقیقاتی گوش و حلق وبینی دانشگاه علوم پزشکی ایران و رئیس جمعیت هلال احمر ایران نیز از برگزیدگان همایش بود.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.