دانشگاه علوم پزشکی قزوین در انتظار مجوز تاسیس واحد بین‌الملل

۳۱اردیبهشت،

17-387.jpg

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین از احتمال صدور مجوز تاسیس واحد بین‌الملل این دانشگاه در استان قزوین پس از بررسی‌های وزارت بهداشت خبر داد.

دکتر محمدعلی زحل در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به راه‌اندازی واحد بین‌الملل این دانشگاه در استان قزوین، گفت: درخواست تاسیس واحد بین‌الملل را به وزارت بهداشت ارائه کرده‌ایم که پس از بررسی‌های لازم از سوی شورای گسترش وزارت بهداشت مجوز راه‌اندازی این واحد داده می‌شود.

وی ادامه داد: با تاسیس واحد بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی قزوین فرصتی ایجاد می‌شود تا دانشجویان ایرانی که برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند، بازگردند، همچنین ظرفیت جذب دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه افزایش می‌یابد، ضمن اینکه دانشجویان داخلی نیز می‌توانند به این واحد ورود پیدا کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، افزود: در دو شهر قزوین که نام آنها به وزارت بهداشت اعلام شده است، امکان تاسیس واحد بین‌الملل وجود دارد، اما هنوز مکان دقیق آن شخص نیست و پس از بازرسی وزارت بهداشت و قطعی شدن اعلام می‌شود.

زحل با اشاره به اینکه از نظر دانشگاه مشکلی از نظر برای تامین کادر هیات علمی و فضای فیزیکی برای تاسیس واحد بین‌الملل وجود ندارد، گفت: همه امکانات آماده است و تنها منتظر مجوز وزارت بهداشت برای راه‌اندازی این واحد هستیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم اکنون دارای ۵۹ نفر دانشجو در مقطع کاردانی، ۱۳۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی، ۱۴۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد، ۶۹۵ نفر دکتر عمومی، ۱۴ نفر در مقطع دکترای تخصصی و ۳۷ نفر دستیار تخصصی است و به طور کلی ۲۴۲۸ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

زحل ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد تقاضا برای تحصیل در مقطع کارشناسی بیشتر است، دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پی افزایش دانشجویان کارشناسی ارشد است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حال تحصیل می باشند، اهظارکرد: در زمینه تحصیلات تکمیلی به سمتی رفته‌ایم که تعداد رشته‌هایی که قبلا داشتیم را افزایش دهیم و ظرفیت‌ها را بالا ببریم که در سال ۹۲ این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به ساخت دانشکده تازه پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه، گفت: مصوبه ساخت این دو مجموعه از وزارت بهداشت دریافت شده و درصدد احداث ساختمان تازهی برای دانشکده پزشکی و یک طبقه برای دانشکده دندانپزشکی هستیم که متاسفانه به سبب مشکلات بودجه‌ای هنوز عملی نشده است.

وی با دعوت از خیرین برای کمک به ساخت این دانشکده‌ها، گفت: اگر خیرین بتوانند برای اجرای این پروژه کمک کنند، اتفاق خوبی است که خیرش برای سال‌ها به استان می‌رسد.

زحل با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان آموزشی ولایت در استان قزوین، اظهار کرد: با تاسیس این بیمارستان فضای آموزشی بیمارستان‌ها به سطح استاندارد رسیده است و این بیمارستان بهترین امکانت را از نظر تجهیزات آموزشی برای استان فراهم کرده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.