دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار گرفت

۱۳م دیماه ،

برای دومین بار پی در پی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جمع یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار گرفت

عبدالرسول رنگرزی مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور رتبه بندی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود دو ماه پیش یعنی اول نوامبر ۲۰۱۲ برای اولین بار وارد رتبه بندی ESI‌ شد.
 
دانشگاه ها یا موسساتی می توانند وارد این رتبه بندی شوند که میزان استنادات به مقالات اصیل مروری انتشار یافته بیش از حد آستانه تعیین شده باشد.
 
وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای دومین بار پی در پی در ژانویه ۲۰۱۲ توانست در جمع یک درصد برتر دانشگاه های جهان قرار گیرد.
 
رنگرزی تصریح کرد: همچنین بر اساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در خصوص وضعیت تولید علم دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر کرده است، ۷۱ درصد از کل ارجاعاتی که مقالات دانشگاه در طی ۲۳ سال قبل دریافت کرده است مربوط به ۳ سال اخیر بوده است.
 
بنابراین این نشان دهنده افزایش کیفیت مقالات دانشگاه بوده که در نتیجه آن سبب شده است که ما وارد یک درصد برتر دانشگاه های جهان شویم.
 
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در امور رتبه بندی دانشگاه خاطر نشان کرد: علاوه بر این ما در رتبه بندی و بومتریک که جولای ۲۰۱۲ انتشار یافت رتبه سوم را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کردیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.