دانشگاه نباید محل سربازگیری احزاب باشد/ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر علوم دولت دهم گفت: ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است که اگر به حاشیه کشیده شود دانشگاه از مسیر علمی خارج خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ممتاز نیوز، کامران دانشجو عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی براینکه به نظر شما منظور مقام معظم رهبری دربارهٔ اینکه دانشگاه نباید جولانگاه سیاسی احزاب باشد و اینکه به نظر شما تعریف از دانشگاه مستقل چیست؟ اظهار داشت: دانشگاه نباید محل سربازگیری احزاب باشد.

وی با تاکید براینکه دانشگاه مستقل دانشگاهی نیست که از نظام مستقل باشد تصریح کرد: دانشگاه مستقل دانشگاهی است که در طول نظام گام بردارد، چراکه نظام ما برآمده از اراده ملت است و نظامی که برآمده از نظام ملت باشد از نظر مردم با ارزش است.

وزیر اسبق علوم افزود: دانشگاه و جنبش دانشجویی از نظر مردم ارزش دارد که در طول نظام حرکت کند.

دانشجو یادآور شد: در زمان پهلوی تعریف دانشگاه مستقل متفاوت بود چراکه آن نظام برآمده از اراده ملت نبود در نتیجه نگاه مردم به دانشگاه و جنبش دانشجویی به گونه‌ای بود که باید در تقابل نظام حرکت کند.

وی با بیان اینکه مردم در همه دوران و عرصه‌ها ثابت کرده‌اند که این نظام را دوست دارند ابراز داشت: ملت شریف ایران برای حفظ نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده و حتی حاضر است از جان بگذرند.

وزیر علوم دولت دهم اظهار داشت: دانشگاهی را مستقل می‌دانیم که براساس فرمایش امام راحل استقلال پیدا کرده و خود را از غرب جدا کند یعنی از نظر اعتقادی، فرهنگی و هویتی مستقل از غرب باشد.

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه مستقل دانشگاهی است که از نظر سیاسی مستقل از احزاب باشد و از نفاق و فتنه دوری کند.

وی ادامه داد: دانشگاه مستقل از نظر مادی نیز باید مستقل باشد و وابستگی مالی خود را به دولت‌ها کمتر کند.

وزیر اسبق علوم مطرح کرد: برداشت من از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دانشگاه نباید جولانگاه سیاسی احزاب باشد این است که دانشگاه باید فضای آرام توام با منطق داشته و بتوانند درصد بالایی از تولید علم را در جهان به خود اختصاص دهد.

دانشجو عنوان کرد: دانشگاه باید مثل ۴ سال قبل به رشد ۱۵ درصدی در تولید علم برسد که این رشد ۱۵ برابر دوره اصلاحات بود.

وی اضافه کرد: دانشگاه تولید علمی نباید با به حاشیه رفتن دانشگاه متزلزل شود.

وزیر اسبق علوم خاطرنشان کرد: ماموریت دانشگاه تولید علم مفید و تربیت اسلامی است که اگر به حاشیه کشیده شود دانشگاه از مسیر علمی خارج خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.