دانشگاه پیام نور با حوزه‌های علمیه ارتباط دو سویه دارد

۴ م دیماه ،

Erfan Khoshkhoo (13).jpg

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان گفت: تعامل میان دانشگاه و حوزه مربوط به زمان و هفته‌ای خاص نیست.

مهدی مستأجران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، گفت: فعالیت‌های نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان توانسته منشأ اثرات مثبتی در تعاملات حوزه و دانشگاه داشته باشد.

وی به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: در این حوزه نباید به هفته و زمان خاصی اکتفا کنیم و باید همواره در جهت افزایش این وحدت و تعاملات میان دانشگاه و حوزه تلاش کنیم.

وی یکی از مهمترین حلقه‌های ارتباطی میان حوزه و دانشگاه را حلقه آموزشی گروه معارف برشمرد و افزود: در سال های اخیر طلاب ارزشمندی از حوزه به عنوان استاد معارف در دانشگاه‌های پیام نور استان حضور پیدا کرده‌اند.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان اصفهان ایجاد ارتباط پژوهشی میان اساتید و دانشجویان با مراکز پژوهشی حوزه‌ها را از دیگر اقدامات این نهاد خواند و تصریح کرد: با حوزه علمیه قم جلساتی داشته‌ایم و تفاهم نامه‌هایی هم به امضاء طرفین رسیده است.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای ما ایجاد ارتباط میان اساتید حوزه و دانشگاه بوده که این اتفاق افتاده است اگر چه در حد مطلوب نیست.

مستأجران افزود: نمی‌توانیم با این موضوع تصنعی برخورد کنیم و باید طوری برنامه ریزی کنیم که اندیشه‌ها به یکدیگرنزدیک شود تا بتوانند مسائل مهم را به کمک یکدیگر حل کنند.

این مقام مسؤول استفاده از طلاب فاضل در حوزه مشاوره دانشجویی را از اقدامات سازنده‌ای دانست که می‌تواند سبب تعامل بیشتر میان این دو نهاد گردد.

وی تجلی وحدت میان حوزه و دانشگاه را بیشتر در دو حوزه متون دانشگاهی و اساتید دانست و افزود: از پژوهشگران و اساتید حوزه برای متون آموزشی دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.