دانش‌آموزان‌چقدر‌زبان‌انگلیسی‌بدانند؟

میزان آشنایی دانش‌آموزان با انگلیسی/ تغییر اساسی کتب زبان خارجی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: آموزش زبان انگلیسی در مدارس باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموز بتواند مکالمه عادی را انجام دهد و با واژگان اساسی آشنا باشد.
حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در واکنش به این موضوع که «به رغم آنکه دانش‌آموزان اصطلاحات و واژگان زیادی را در کتاب‌های زبان‌های خارجی می‌آموزند اما نمی‌توانند استفاده‌ای ببرند»، اظهار داشت: در کتاب‌های زبان‌های خارجی بر اساس برنامه جدیدمان، تغییراتی ایجاد خواهیم کرد.

وی با بیان آسیب شناسی کتاب‌های زبان‌های خارجی در حال انجام است، گفت: سعی می‌کنیم آسیب‌های کتاب‌های زبان‌های انگلیسی را برطرف کرده یا کم کنیم.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: امیدواریم بر اساس برنامه‌ریزی که داریم و اگر عوامل بیرونی مانع کارمان نباشند، در ۵ سال آینده جهشی را در آموزش زبان‌های خارجی به ویژه زبان انگلیسی شاهد باشیم.

وی  با بیان اینکه این آموزش‌ها در حد مهارت خواندن و نوشتن، شنیدن و صحبت کردن خواهد بود، افزود: آموزش زبان باید بگونه‌ای باشد که دانش‌آموز بتواند مکالمه عادی را انجام دهد؛ با واژگان اساسی آشنا باشد؛ املای زبان خارجی را بداند و بتواند متن‌های ساده را بخواند و دریافت کند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.