دانش‌پژوهان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی، موفق به کسب رتبه هشتم جهان شدند

دانش‌پژوهان ایرانی در المپیاد جهانی ریاضی، موفق به کسب رتبه هشتم جهان شدند

دانش‌پژوهان ایرانی در پنجاه و سومین دوره المپیاد جهانی ریاضی با کسب سه نشان طلا، دو نقره و یک برنز به مقام هشتم جهان دست یافتند.

به گزارش دریچه خبر،حسن ساعی‌دهقان، سرپرست معاونت دانش‌پژوهان مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: پنجاه و سومین دوره المپیاد جهانی ریاضی طی روزهای چهاردهم تا بیست و ششم تیر ماه در شهر ماردل پلاتا آرژانتین برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات پدرام صفایی، مینا دلیر‌روی‌فرد و الک بدرویا موفق به کسب نشان طلا شدند.

همچنین علیرضا فلاح و امیرعلی معینی‌فر، مدال نقره و گودرز مهر نشان برنز را کسب کردند.

دهقان با بیان این که تیم المپیاد دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با کسب سه نشان طلا، دو نقره و یک برنز در جایگاه هشتم دنیا قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در پنجاه و سومین دوره‌ی جهانی کشورهای کره جنوبی، چین، آمریکا، روسیه، کانادا، تایلند و سنگاپور به ترتیب به مقام‌های اول تا هفتم دست یافتند.

وی تصریح کرد: یکی از نکات قابل توجه در پنجاه سومین دوره المپیاد جهانی ریاضی این است که مینا دلیر‌روی‌فرد سال گذشته هم موفق به کسب مدال طلای جهانی المپیاد ریاضی شده بود. همچنین علیرضا فلاح از دیگر اعضای تیم المپیاد جهانی ریاضی سال گذشته موفق به کسب مدال نقره جهانی شده بود.

سرپرست معاونت دانش‌پژوهان مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: در پنجاه و سومین دوره المپیاد ریاضی دکتر آرش رستگار به عنوان سرپرست اول، دکتر امید نقشینه ارجمند به عنوان سرپرست دوم و مرتضی ثقفیان به عنوان ناظر علمی حضور داشتند.

به گفته دهقان تیم المپیاد ریاضی دانش‌آموزی ایران بامداد پنجشنبه به کشور باز می‌گردد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی دانش‌آموزی المپیاد ریاضی کشورمان در پنجاهمین و دومین دوره‌ی المپیاد جهانی ریاضی که سال گذشته در هلند برگزار شد با کسب دو نشان طلا و چهار نشان نقره در جایگاه دهم جهان ایستادند.


DaricheKhabar.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.