دانش آموز ۱۷ ساله برنده استعداد علمی اینتل

ممتازنیوز:

intel

 برنده “جستجوی استعدادهای درخشان علمی اینتل ۲۰۲۲” یا ۲۰۲۲ Intel Science Talent Search معرفی شد. نام برنده Sara Volz است و تنها ۱۷ سال سن دارد. رشد جلبک ها در زیر تخت خواب، پروژه ای می باشد که باعث شد او جایزه ۱۰۰.۰۰۰ دلاری بعنوان نفر اول را کسب نماید. اما پروژه جلبک او چرا اینقدر اهمیت دارد؟ این جلبک شامل محتوای نفتی بالا برای سوخت های ارزان قیمت می باشد.

Volz از کلرادو می باشد و ظاهرا سالها تلاش و شور و شوق ویژه ای برای به نتیجه رساندن این پروژه داشته ، پروژه ای که مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است. این پروژه موفق شد تا از بین ۱۷۰۰ مقاله رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

نفر دوم نیز یک دانش آموز ۱۷ ساله با نام Jonah Kallenbach است که پروژه ای با نام Characterizing and Identifying Interactions of Intrinsically Disordered Proteins یا “توصیف و شناسایی اثر متقابل پروتئین ها ذاتا بی نظم” داشته است. این پروژه در حوزه ژنومیکس و تحقیقات زیستی متمرکز شده و به ساختار غیر طبیعی در درون زنجیره پروتئین نگاهی می اندازد، و این چیزی است که در نهایت می تواند به عنوان بخشی از درمان بیماری های مختلف از جمله سرطان استفاده شود.

slashgear


PCWAR.COM | News and Reviews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.