دانه های روغنی فرصت جدید سرمایه گذاری در کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حمایت از کشاورزان فعال در این عرصه در راستای افزایش تولید در واحد سطح و مصرف مورد نیاز از دانه‌های روغنی و روغن نباتی کشور سبب توسعه صنایع تبدیلی وسرمایه گزاری فعال در این بخش می شود .

داوود یار محمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های موجود در ایران برای تولید دانه های روغنی گفت :تمام متغیر های موجود در کشور برای تولید دانه های روغنی از جمله کلزا وآفتابگردان وجود دارد .

وی گفت :بررسی کارشناسان نشان می دهد استان های خراسان شمالی ،سمنان وخراسان رضوی بیشترین ظرفیت را برای تولید این محصول به وی‍‍‍‍ژه کلزا دارند .

این کارشناس با بیان اینکه تولید این نوع از دانه های خوراکی حساس به منابع آبی است ادامه داد : در حال حاضر اکثر مزارع تولید دانه های روغنی با کشت دیم اداره می شود که باید توجه وی‍زه به منابع آبی اطراف آن کرد .

یار محمدی تآکید کرد :با توجه به ظرفیت ایران در تولید این محصول وقیمتهای صادراتی پیش روی آن می توان از این دانه ها به عنوان بانکی برای سرمایه گذاری بخش کشاورزی بهره برد .

وی تصریح کرد :برای میزان صادرات باید براورد درست از مصرف داخل داشته باشیم تا مجبور به واردات نشویم .

یار محمدی خاطر نشان کرد :حمایت از کشاورزان فعال در این عرصه در راستای افزایش تولید در واحد سطح و مصرف مورد نیاز از دانه‌های روغنی و روغن نباتی کشور سبب توسعه صنایع تبدیلی وسرمایه گذاری فعال در این بخش می شود .


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.