دانیل داوری: به شانس مان در جام‌جهانی خوش‌بینم/ تیم ملی بازی‌های خوبی انجام خواهد داد

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – ایسنا نوشت:

 دروازه‌بان تیم ملی ایران امیدوار است که این تیم بتواند در جام‌جهانی عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.اینتراخت براونشوایگ فردا (یکشنبه) در خانه برابر هرتابرلین به میدان خواهد رفت.دانیل داوری، دروازه‌بان ایرانی اینتراخت براونشوایگ امیدوار است تا در پیروزی در این تیم بتواند به وضعیت خود در قعر جدول سر و سامان بخشد.

 سایت بوندسلیگا در گفت‌وگویی با دانیل داوری، دروازه‌بان ایرانی اینتراخت براونشوایگ صحبت کرد که در زیر می‌خوانید:

 * دانیل چند سال پیش شما در دسته سه بازی می‌کردید، اما اکنون شما در بین بزرگان فوتبال آلمان قرار دارید. تجربه شما در این باره چیست؟

– متاسفانه ما چندان بازی خوبی برابر تیم‌های بزرگ نظیر بایرن‌ مونیخ انجام نداده ایم. چند سال پیش بازی در بوندسلیگا آرزوی من بود. وقتی چندین بار از ورزشگاه آلیانس آره‌نا رد می‌شدم آرزو می‌کردم تا بتوانم روزی در این ورزشگاه بازی کنم. قطعا بازی در بالاترین سطح فوتبال آرزوی هر بازیکنی است.

* شکست برابر بایرن‌ مونیخ دهمین شکست فصل شما بود. به نظر شما می‌توانید از سقوط به دسته پایین‌تر نجات پیدا کنید؟

– بله! البته. بازی‌های بسیاری تا انتهای فصل باقی مانده است. ما نتوانستیم هنوز نتایج خوبی در این فصل کسب کنیم، اما ما فردا برابر هرتابرلین بازی حساسی داریم. می‌خواهیم با پیروزی در این دیدار بتوانیم وضعیت‌ خودمان را در جدول بهبود ببخشیم.

* فکر می‌کنید برابر هرتابرلین چه نتیجه‌ای را کسب کنید؟

– باید تمام تلاشمان را در این دیدار به کار ببندیم و نشان دهیم که آماده پیروزی در این دیدار هستیم. بازی در خانه در کنار هوادارانمان اتفاق خوبی است. هواداران ما همیشه تا ۹۰ دقیقه‌ در کنار ما می باشند و ما را تشویق می‌کنند . توانایی ما را در بازی‌های خانگی بالا می‌برند. ما در بازی‌های خانگی روحیه قدرتمندی داریم و فکر می‌کنم که می‌توانیم سه امتیاز مسابقه را در بازی خانگی کسب کنیم.

* شما در هفت بازی قبل دروازه‌بان ثابت تیم‌تان بودید. فکر می‌کنید که اکنون به دروازه‌بان اصلی اینتراخت براونشوایگ تبدیل شده‌اید؟

– من خودم را جزی از تیم حساب می‌کنم. مهم نیست که من شماره یک باشم ، دو باشم یا سه باشم. همیشه سعی می‌کنم که بهترین نمایشم را برای تیمم نشان دهم و بتوانم دروازه‌ خودم را بسته نگه دارم. هدفم همین است.

* شما اخیرا به دروازه‌بان ثابت تیم ملی ایران تبدیل شده‌اید. چرا تصمیم گرفتید که آلمان را انتخاب نکنید و ایران را برای تیم ملی انتخاب کنید؟

– یکی از اصالت‌های من ایرانی بودن است. پدر من ایرانی است و من خودم را یک ایرانی – آلمانی می‌دانم. به همین خاطر تصمیمم برای بازی برای ایران سخت نبود. من از تصمیمم بسیار خوشحال هستم. قطعا از این که در چند بازی توانستم دروازه‌بان تیم ایران باشم خوشحالم.

* تجربه‌تان از بازی‌های ملی اخیر چه بوده است، آیا مشکلی برای ارتباط برقرار کردن نداشتید؟

– من با بازیکنان تیم انگلیسی صحبت می‌کنم و در حال یادگیری زبان فارسی هستم. می‌خواهم زبان فارسی‌ام را بهبود ببخشم. امیدوارم که بتوانم تا چند ماه دیگر کامل فارسی صحبت کنم. تاکنون مشکلی برای ارتباط برقرار کردن نداشتم . همه در تیم ملی ایران از من استقبال گرمی کردند و من را حمایت کردند. تمام چیزهایی که می‌توانم از تجربه‌ام در تیم ایران برای شما بگویم اتفاقات مثبتی است. من در آنجا حس می‌کنم در خانه هستم.

* بوندسلیگا چقدر در ایران معروف است.

– ایرانی‌ها علاقه بسیار بسیاری به فوتبال دارند و همین طور به شدت فوتبال خارجی را دنبال می‌کنند. اگر یک بازیکن ایرانی در خارج از کشور بازی کند، مردم آنجا خبرها و بازی‌های آن بازیکن و تیم را بسیار نزدیک دنبال می‌کنند. بوندسلیگا در ایران بسیار معروف است و بسیار از مردم آن را دنبال می‌کنند.

* انتظارت از جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل چیست؟

– می‌خواهیم عملکرد خوبی در جام جهانی داشته باشیم. من نسبت به شانس‌مان برای موفقیت در جام جهانی خوش بین هستم. سرمربی و کادر فنی خوبی داریم. مطمئنم که در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل بازی‌های خوبی را از خود به نمایش خواهیم گذاشت.

* اهداف شخصی‌تان در پنج سال آینده چیست؟

– سوال سختی است. من خودم را در براونشوایگ می‌بینم. فردا بازی سختی برابر هرتابرلین داریم. در فوتبال شما نمی‌توانید بسیار به دور دست نگاه کنید و تنها باید به بازی بعدی‌تان تمرکز کنید. مصدومیت یا بسیار از مسائل غیر قابل پیش‌بینی ممکن است رخ دهد و همه چیز را از بین ببرد. از این که سلامت هستم و می‌توانم برای تیمم بازی کنم خوشحالم.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.