داوداوغلو با کلینتون گفت وگو کرد

منابع خبری ترکیه روز پنجشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک نوشتند: کلینتون در این تماس تلفنی حمایت کشورش از ترکیه در سازمان ملل متحد و پیمان آتلانتیک شمالی ˈناتوˈ را اعلام کرد.

داوداوغلو همچنین چهارشنبه شب با وزرای امور خارجه، آلمان ، فرانسه ؛ پاکستان و جمهوری آذربایجان گفت وگو کرد.

نهاد نخست وزیری ترکیه چهارشنبه شب در اطلاعیه ای اعلام کرد ، ارتش این کشور نقاطی در خاک سوریه را مورد هدف آتش توپخانه قرار داد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه که در پی نشست فوق العاده نخست وزیر ، ورییس ستاد ارتش ، وزرای امور خارجه ، کشور و دفاع ترکیه منتشر شد ، آمده است : در پی اصابت خمپاره به مناطقی در شهرستان مرزی ˈآکجا قلعهˈ در مجاورت مرز ترکیه با سوریه که منجر به کشته شدن ۵ شهروند و زخمی شدن ۹ تن دیگر شد ، ارتش ترکیه فورا وارد عمل شد و نقاطی در خاک سوریه را که توسط رادار مشخص شده بود، مورد هدف قرار داد.

این اطلاعیه اضافه می کند ، ترکیه بر اساس حقوق بین الملل و حق مقابله مثل دست به این اقدام زده و پس از این نیز تحرکاتی را که متوجه امنیت ملی کشور باشد بی پاسخ نخواهد گذاشت.

حادثه اصابت گلوله توپ به شهرستان ˈآکجا قلعهˈ که گفته می شود از سوریه پرتاب شده است از سوی برخی از تحلیلگران ترکیه به عنوان اقدامی مشکوک برای کشاندن پای ترکیه به جنگ با سوریه ارزیابی شد.

این منابع با عنوان اینکه احتمال دارد عناصری با هدف جنگ افروزی در منطقه به چنین تحرکاتی دست دست زده باشند ، عقیده دارند که معارضان سوری نیز می توانند عامل اینگونه تحرکات بوده باشند و دولت ترکیه باید خونسردانه و با احتیاط با اینگونه تحرکات برخورد کند.

خاورم ** ۲۳۰ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.