داود اوغلو: به ادامه پرواز هواپیمای سوری اجازه می دهیم

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، داوداوغلو در پی پایان بازرسی از هواپیمای مسافربری سوری در فرودگاه آنکارا با اعلام این مطلب افزود: هواپیما حامل برخی قطعاتی بوده است که انتقال آن در یک هواپیمای مسافربری بر اساس قوانین مشروط به اعلام است و برای بررسیهای لازم این قطعات ضبط شده است.

وزیر امور خارجه ترکیه نوع قطعات یاد شده را ذکر نکرد.

برخی از رسانه های ترکیه ادعا کردند که در هواپیمای سوری ملزومات نظامی مورد استفاده در مخابرات و قطعاتی پیدا شده است که در تولید سیستم موشک مورد استفاده قرار می گیرد.

جنگنده های ترکیه شامگاه چهارشنبه یک فروند هواپیمای مسافربری سوریه را به فرود در فرودگاه آنکارا مجبورکردند.

این هواپیما به ۳۵ مسافر از مسکو عازم دمشق بود که مجبور به فرود در فرودگاه آنکارا شد.

داود اوغلو در اولین اظهار نظر خود در مورد این حادثه گفته بود: با دریافت گزارشی مبنی بر اینکه هواپیما محموله غیر قانونی دارد ، اقدام به فرود اجباری آن کردیم.

وی در پاسخ به سووال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا این اطلاعات از سوی چه کسی داده شده است ، گفت اجازه بدهید که منابع اطلاعاتی خود را فاش نکنیم.

برخی از تحلیگران در آنکارا عقیده دارند که ترکیه با این اقدام خود به نوعی و تلویحا روسیه را به ارسال سلاح ومهمات به سوریه متهم کرده است و این امر موجب رنجش روسیه خواهد شد.

به عقیده این منابع رو در رو شدن ترکیه با روسیه در مورد بحران سوریه از نظر سیاسی ، تجاری و اقتصادی و واردات کلان گاز ترکیه از روسیه در شرایط کنونی به صلاح ترکیه نخواهد بود.

رسانه های ترکیه روز چهارشنبه اعلام کرده بودند که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه سفر خود به ترکیه را که قرار بود روز یکشنبه آینده صورت بگیرد به تعویق انداخته است.

خاورم ** ۲۰۱۰**۲۳۰** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.