داوران بین المللی فوتبال ایران

جام جم آنلاین: حسین عسکری لیست داوران و کمک داوران بین المللی فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی آقایان و بانوان را در سال ۲۰۲۴ میلادی که توسط اعضای کمیته داوران به تصویب رسید اعلام کرد.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اعضای کمیته داوران در جلسه روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه پس از سه ساعت بحث و تبادل نظر در خصوص معرفی داوران و کمک داوران بین المللی با توجه به عملکرد آنان در فصل قبل و جاری و همچنین سیاست های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا مبنی بر جوانگرایی و با هدف ایجاد انگیزه  برای داوران و جامعه داوری به گونه ای که این احساس به وجود آید که کمیته داوران به طور کامل عملکرد آنها را زیر نظر داشته و داورانی که شایستگی کامل را داشته  باشند در لیست بین المللی قرار می گیرند و بالعکس کسانی که نتوانند خواسته کمیته داوران را بر آورده کنند جای خود را به داوران جوان و آینده دار خواهند داد.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به مراتب فوق و سیاست های ذکر شده تغییرات عمده ای در لیست بین المللی صورت گرفت که نمونه آن موعود بنیادی فر و حسن اکرمی  که در طرح توسعه و پیشرفت داوری آسیا چهار سال متوالی در کلاس های کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شرکت داشته اند و با توجه به موفقیت های انان در کلاس های مختلف و همچنین عملکرد فنی و شرایط سنی بسیار مناسب (۲۶ و ۲۷ سال)، برای اولین بار در کشور به لیست داوران بین المللی معرفی شدند. امیدوارم بااتکال به خداوند متعال داوران معرفی شده و سایر داوران کشور در جهت توسعه و پیشرفت کیفی داوری و رقابت با داوران سایر کشورهای آسیایی موفق و سربلند باشند.

حسین عسکری از دیدگاه و نگرش اعضای کمیته داوران مبنی بر توجه به سیاست های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص آینده نگری و توسعه کیفی داوری تشکر و قدردانی کرد.

وی در ادامه لیست داوران را بدین ترتیب اعلام کرد.

داوران بین المللی فوتبال آقایان:

علیرضا فغانی، محسن ترکی، سعید مظفری زاده، اشکان خورشیدی، محمدرضا اکبریان، موعود بنیادی فر، حسن اکرمی.

کمک داوران بین المللی فوتبال آقایان:

حسن کامرانی فر، رضا سخندان، محمدرضا ابوالفضلی، محمدرضا منصوری، بابک داوری، علیرضا کهوری، سعید علی نژادیان، رسول فروغی، سجادی طوری.

داوران بین المللی فوتسال آقایان:

علیرضا سهرابی، محمودرضا نصیرلو، وحید عرض پیما، عبدالحمید باقری.

داوران بین المللی فوتبال ساحلی آقایان:

سید رامین حقیقی زاده، فرشید حقیقت جو، علی شریفات، ابراهیم اکبر پور.

داوران بین المللی فوتبال بانوان:

سلطنت نوروزی، شیوا یاری، سرور ساعدی.

کمک داوران بین المللی فوتبال بانوان:

انسیه خباز مافی، معصومه شکوری، بهناز حسینی نقوی، سمانه محسنی کیاسری.

داوران بین المللی فوتسال بانوان:

مریم پورجعفریان، فاطمه کمندی، مهدیه رشیدی رنجبر.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهارداشت: از محسن ترکی تشکر و قدردانی می کنم چرا که برای حمایت از موفقیت جامعه داوری شخصا پیشنهاد دادند که به دلیل حضور فغانی در لیست داوران کاندیدای حضور در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل ، وی به عنوان نفر اول در لیست قرار گیرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.