داوری نهایی اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی آغاز شد

۱۶اردیبهشت،

آرشیو خبرنمایش کد مطلب: ۲۵۸۸۱     
ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی   

دبیر اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی گفت: قضاوت و داوری نهایی آثار رسیده به دبیرخانه اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی آغاز شده و و نتیجه آن در اختتامیه این جشنواره اعلام خواهد شد.

دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۲:۲۲

به گزارش هنرآنلاین اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی؛ علی ایزدی با اشاره به آمار نمایشنامه های رسیده به دبیرخانه جشنواره تصریح کرد:‌ از روزی که فراخوان جشنواره رسانه ای شد و نشست مطبوعاتی جشنواره برگزار گردید استقبال بسیار خوبی را از سراسر کشور شاهد بوده ایم. ایزدی با بیان این خبر گفت: مرحله خوانش و داوری آثار منتخب در مرحله نهایی آغاز شده و نتیجه آن در اختتامیه این جشنواره اعلام خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی می تواند فرصت مناسبی برای هنرمندان این عرصه باشد.این جشنواره و تمام آنچه در متن فراخوان آن آمده از جمله چاپ و نشر مجموعه آثار برگزیده این جشنواره نیز محقق خواهد شد.
دبیر جشنواره به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره با توجه به نیاز موجود در حوزه نویسندگی برای تئاتر و با هدف کشف و پرورش استعدادهای نو شکل گرفت و از آنجایی که هدف اساسی معاونت امور هنری و بنیاد ادبیات نمایشی ایران تولید با کیفیت نمایشنامه است، برآن شدیم تا جشنواره نمایشنامه نویسی را راه اندازی کنیم.
ایزدی در خصوص برگزاری ورک شاپ نمایشنامه نویسی در حاشیه جشنواره گفت: تلاش کردیم با دعوت از اساتید که خود در سال های اخیر دست به تجربه های نو و شجاعانه ای در حوزه تحقیق و پژوهش و نمایشنامه نویسی زده اند، امکان آموزش خلاق و کارگاهی نمایشنامه نویسی را در قالب ورک شاپ فراهم کنیم تا فرصتی در همین ابتدای راه برای تحقق اهداف جشنواره ایجاد شود.
ویبا اشاره به راه اندازی دبیرخانه دائمی این جشنواره اظهار داشت: این دبیرخانه برنامه ریزی بلند مدتی را برای برگزاری جشنواره انجام داده است.
وی در پایان اظهار کرد: من امیدوارم که با همکاری هنرمندان جوان و همچنین پیشکسوتان نمایشنامه نویسی و نیز با حمایت مسئولان و مدیران، این جشنواره در سال های آینده رونق بیشتری گرفته و سبب رشد نمایشنامه نویسی در کشور شود.


Loading...


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.