داوطلبان باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنند

ایران > احزاب– ممتازنیوز: عضور شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی داوطلبان انتخابات سیاسی عمل نکرد، گفت: همه باید به نظر این شورا تمکین کنند.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، جانب دارانه عمل نمی‌کند،گفت: اعضای شورای نگهبان اشخاصی مومن، مخلص، متدین و قانون مدار می باشند. ضمن آنکه نباید همه داوطلبان‌ انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورا انتظار احراز صلاحیت داشته باشند.

وی تصریح کرد: سرنوشت جامعه را نمی توان به دست فردی سپرد که زندگی، علم، توان و تجربه اش مشخص نیست.این وظیفه شورای نگهبان است که صلاحیت داوطلبان را احراز و دربارهٔ آنها تصمیم گیری کند و ما هم بایدبه این نهاد اعتماد داشته باشیم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه نظر نهایی شورای نگهبان فصل الخطاب است، ادامه داد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به جایگاه شورای نگهبان داشتند و دارند، بنابراین پس از اعلام رسمی نتایج دیگر جای اعتراض و نگرانی نیست، چون این شورا بر اساس مر قانون عمل کرده و فصل الخطاب است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه شورای‌نگهبان در بررسی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیاسی عمل نخواهد کرد، اظهارداشت: فقها و حقوقدانان این شورا از اعضای برجسته و صاحب نظری می باشند، آیت الله شاهرودی مرجع تقلید است، آیت الله جنتی، شخصی قابل احترام و انقلابی است، اعضای دیگر هم از این سوابق خوب و برجسته برخوردارند بنابراین در این سی و چند سال از انقلاب اسلامی ما سراغ نداریم که شورای‌نگهبان سیاسی عمل کرده باشد.

“افرادی که شورای‌نگهبان را به سیاسی کاری متهم می‌کنند،خودشان سیاسی کار می باشند،شورای نگهبان از تقوی لازم برخوردرا است و نمی توان به راحتی عملکرد این شورا را زیر سوال برد.”

وی از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری خواست که پس از اعلام رسمی نتایج از سوی وزرات کشور به قانون تمکین کنند. اگر می‌خواهیم در کشور با هم کار کنیم باید به قانون احترام بگذاریم، ما نمی‌توانیم برای یکی،دو نفر قانون را زیر پا بگذاریم.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوالی در باره مواضع اخیر علی مطهری مبنی بر اینکه عدم احراز صلاحیت هاشمی به معنی ضربه به نظام است، تاکید کرد: اگر احراز صلاحیت هر مقامی اعلام نشود نه زمین به آسمان می رود و نه آسمان به زمین. نظام با استحکام کار خود را به پیش می‌برد و به خاطر یک نفر هیچ ضرر و زیانی به نظام وارد نخواهد شد.

ابراهیمی اضافه کرد: ما مطمئن هستیم شورای نگهبان براساس مر قانون عمل کرده است، از این رو در بررسی صلاحیت هاشمی‌رفسنجانی و یا اشخاص دیگر نبایدفراتر از قانون عمل می‌شد.

وی در پایان با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای‌نگهبان به پایان رسید، به وظیفه دولت در اجرای دقیق انتخابات اشاره کرد و افزود: دولت باید انتخابات را به خوبی اجرا کند،شورای نگهبان هم باید نظارت دقیقی به انتخابات داشته باشد.


RSS
ماخذ:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.