داوطلبان پشت دروازه آهنی دانشگاه‌های نپال

۲۳خردادماه،

کارشناسان حوزه آموزش عالی در نپال اعلام کردند: در آزمون واجدین شرایط برای ورود به مقطع تحصیلات عالی در این کشور بیش از نیمی از داوطلبان، موفق به کسب نمره قبولی نشدند و این آمار بالا در افت تعداد پذیرفته‌شدگان، خشم بسیاری از منتقدان، متقاضیان و خانواده‌های آنها را برانگیخته است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این آزمون تحت عنوان (SLC) که به لحاظ دشواری هر ردیف آزمون تعیین سطح کیفیت آکادمیک GCE در انگلیس است، تنها ۴۱٫۵۷ درصد از داوطلبان نپالی توانستند نمره قبولی کسب کنند. در نپال قبولی در این آزمون شرط ورود به مقطع آموزش عالی است.

در آزمون واجدین شرایط برای ورود به دوره آموزش عالی نپال که به «دروازه آهنی» معروف است در سال ۲۰۱۲ میلادی ۵۱۱ هزار و ۱۶۵ داوطلب شرکت کردند که تنها ۱۷۶ هزار و ۲۵۳ نفر از آنان پذیرفته شدند.

یکی از کارشناسان حوزه آموزش عالی در نپال می‌گوید: کاهش تعداد پذیرفته‌شدگان در این آزمون طی پنج سال قبل، ۲۵ درصد بوده و این آمار نشان‌دهنده ناموفق بودن نظام آموزش عالی در این کشور است.

این آزمون هر سال در نپال برگزار می‌شود و تنها به اشخاصی مجوز ورود به دانشگاه‌ها و کالج‌ها را می‌دهند که در این آزمون ورودی قبول شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، کارشناسان نپالی اخطار دادند: کاهش تعداد قبول‌شدگان در آزمون فوق این مفهوم را خواهد داشت که تعداد جوانان بیکار در این کشور افزایش می‌یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.